نقشه راه صنایع دستی آذربایجان شرقی تدوین می شود

به گزارش شهر سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: نقشه راه صنایع دستی استان براساس نیازها برای رونق بازار و توسعه اشتغال در حوزه صنایع دستی تا انتها سال تدوین می شود.

نقشه راه صنایع دستی آذربایجان شرقی تدوین می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در آیین افتتاح بازارچه صنایع دستی و هنر تبریز، از اشتغال 10 هزار نفر هنرمند در 80 رشته صنایع دستی استان خبر داد و اظهار کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی و توسعه صنایع دستی استان، این اداره کل دو برنامه آموزش و برندسازی را در دستور کار خود قرار داده است.

او با تاکید به اهمیت برندسازی صنایع دستی در استان، ادامه داد: باید نسبت به شناسنامه دار کردن این محصولات اقدامات جدی انجام و بستر بازاریابی فراهم شود. در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتصاد بدون نفت در حوزه صنایع دستی 10 قطب در شهرستان های استان معرفی و بازارچه صنایع دستی آن منطقه ایجاد می شود.

آبدار گفت: در اسکو، اهر و منطقه آزاد ارس بازارچه های صنایع دستی برای عرضه تمام محصولات هنرمندان و صنعتگران به منظور فراهم سازی بستر عرضه و فروش برپا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با بیان این که برای تبریز 2018 اقدام های لازم در حوزه صنایع دستی و گردشگری انجام می شود، یادآوری کرد: در این راستا به دنبال برگزاری جشنواره صنایع دستی مردم آذربایجان شرقی در تبریز هستیم.

او افزود: امیدوارم در سال اقتصاد مقاومتی، با تلاش تمام مسئولان و هنرمندان صنایع دستی استان، شاهد رونق اشتغال در این حوزه باشیم و صنایع دستی را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

هر آذربایجانی یک مهارت

محمدصادق پورمهدی - معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی - نیز در این مراسم با بیان این که راه اندازی این نمایشگاه ها در راستای رفع دغدغه های هنرمندان در عرضه محصولات شان است، گفت: در تلاشیم تا با همکاری دستگاه های ذی ربط در برخی مراکز پرتردد تبریز از جمله پایانه مسافربری، ائل گلی و عینالی، بازارچه های صنایع دستی راه اندازی شود.

او ادامه داد: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان، فرمانداری و شهرداری، نمایشگاه دائمی عرضه صنایع دستی در شهرستان ها راه اندازی می شود.

پورمهدی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، یادآوری کرد: تلاش در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی وظیفه همه است و باید با تشویق جوانان، با فراهم کردن بسترهای مناسب و هم از طریق آموزش های مهارتی، زمینه تحقق شعار هر آذربایجانی یک مهارت را به وجود آوریم.

او از هنرمندان خواست به فکر برندسازی و کدگذاری تولیدات خود باشند تا صنایع دستی آن ها به نام تبریز صادر شود.

رئیس شورای اسلامی تبریز نیز از تخصیص بودجه ای مجزا برای حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شورای اسلامی شهر تبریز خبر داد و گفت: هدایت تورهای گردشگری و بازدید گردشگران از این مکان به عنوان یکی از ایستگاه های گردشگری در رونق این بازارچه و حمایت از هنرمندان موثر است.

شهرام دبیری در این مراسم اظهار کرد: این بازارچه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقامتی و کمک به ارتقای شرایط اقتصادی هنرمندان صنایع دستی راه اندازی شده است. با توجه به استقبال از پیشنهاد برگزاری هفته های فرهنگی شهرستان ها در این بازارچه، می توان این رویداد را موجب رونق هرچه بیشتر بازارچه صنایع دستی و هنر تبریز دانست.

بازارچه صنایع دستی و هنر تبریز به عنوان بزرگ ترین بازارچه تخصصی و دائمی صنایع دستی در شمال غرب کشور برای ترویج و معرفی هرچه بیشتر صنایع دستی و هنر بومی تبریز و استان آذربایجان شرقی برای حمایت از تولیدات داخلی و تحقق شعار (اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) و آمادگی برای تبریز 2018 با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 766

به "نقشه راه صنایع دستی آذربایجان شرقی تدوین می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه راه صنایع دستی آذربایجان شرقی تدوین می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید