نشست فوق العاده در مجلس عراق در واکنش به اظهارات وزیر کشور ترکیه

به گزارش شهر سرگرمی، کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق بیان کرد که برای آنالیز اظهارات وزیر کشور ترکیه که گفته آنکارا قصد احداث پایگاه نظامی در شمال عراق دارد، نشست فوق العاده برگزار می نماید.

نشست فوق العاده در مجلس عراق در واکنش به اظهارات وزیر کشور ترکیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق در واکنش به اعلام قصد آنکارا مبنی بر احداث پایگاه نظامی در منطقه میتینا در شمال عراق، اعلام نمود که یک نشست فوق العاده برای آنالیز این مسأله برگزار خواهد نمود.

بدر الزیادی عضو کمیسون امنیتی و دفاع مجلس عراق در گفت وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم توضیح داد: نفوذ و پیشروی ترکیه در خاک عراق نقض اشکار حاکمیت این کشور است. کمیسیون امنیت و دفاع مجلس، نشستی فوق العاده برای آنالیز اظهارات وزیر کشور ترکیه درباره احداث یک پایگاه نظامی در شمال عراق و اطمینان یافتن از صحت آن برگزار خواهد نمود.

وی درباره اوضاع امنیتی و افزایش حملات داعش گفت که این گروه تروریستی هنوز هسته های خاموشی دارد که در مناطق وسیعی از عراق حضور دارند و هر از گاهی حملاتی انجام می دهند. اما حملات اخیر داعش در الطارمیه، دیالی و کرکوک به دلیل افزایش عملیات های نیروهای امنیتی عراق، علیه بقایای داعش و کشته شدن شمار زیادی از آنها طی روزهای گذشته است. داعش در انتقام نیروهای خود ، دست به چنین حملاتی می زند.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه دیروز (آدینه) گفت که آنکارا به عملیات خود در شمال عراق ادامه خواهد داد و میخواهد پایگاهی نظامی در شمال عراق همانند آن چیزی که در سوریه انجام داد، ایجاد کند تا بر اوضاع در نزدیکی مرزهایش کنترل داشته باشد.

این اظهارات در حالی مطرح می گردد که عملیات هوایی ارتش ترکیه علیه شبه نظامیان پ ک ک ادامه دارد.

ترکیه مدت هاست به بهانه مقابله با نیروهای پ ک ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است.گروه پ ک ک که در 35 سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می گردد. ترکیه می گوید که شبه نظامیان پ ک ک مسئول مرگ بیش از 40 هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و بچه ها هستند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1609

به "نشست فوق العاده در مجلس عراق در واکنش به اظهارات وزیر کشور ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست فوق العاده در مجلس عراق در واکنش به اظهارات وزیر کشور ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید