موگرینی از احتمال تحریم ترکیه اطلاع داد

به گزارش شهر سرگرمی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید در نشست امروز شورای وزیران خارجه این اتحادیه، در خصوص اقدامات تقابلی علیه ترکیه بحث می گردد.

موگرینی از احتمال تحریم ترکیه اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت در نشست امروز وزیران خارجه این اتحادیه، در خصوص احتمال تحریم ترکیه به دلیل اقدام نظامی این کشور در شمال سوریه و همچنین فعالیت های حفاری در نزدیکی سواحل قبرس، بحث می گردد.

موگرینی که پیش از ورود به محل برگزاری نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، با بیان اینکه دستور کار اصلی نشست امروز عملیات ترکیه در شمال سوریه است، گفت گیئر پدرسن نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه هم در این نشست حضور خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با او صحبت خواهیم کرد تا ببینیم چطور می توانیم با وجود این تشدید دوباره درگیری نظامی، به حراست از روند سیاسی در سوریه یاری کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: و همانطور که در جریان هستید، کشورهای عضو در این مورد بحث خواهند کرد که درباره بعضی از تدابیری که در ارتباط با فعالیت نظامی ترکیه در سوریه و همچنین حفاری ها در قبرس روی میز قرار دارند، تا کجا پیش روند.

پیش از این ژان ایو لو دریان وزیر خارجه فرانسه به کشورهای اروپایی توصیه نموده بود در پاسخ به ادامه عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، تحریم هایی را علیه آنکارا در دستور کار قرار دهند. (جزئیات بیشتر)

عملیات نظامی ترکیه در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه از هفته گذشته و پس از آن شروع شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بعد از گفت وگوی تلفنی با همتای ترکیه ای خود اظهار داشت که نیروهای آمریکایی این مناطق را ترک می نمایند.

آنکارا این عملیات را به بهانه مبارزه با تروریسم و ایجاد یک منطقه امن با هدف اسکان آوارگان سوری شروع نموده است. از ابتدای این حمله، ده ها غیرنظامی در هر دو سوی مرز، جان خود را از دست داده اند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 422

به "موگرینی از احتمال تحریم ترکیه اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موگرینی از احتمال تحریم ترکیه اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید