موانع سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی احصا شد

به گزارش شهر سرگرمی، در راستای تحقق شعار سال مبنی بر فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها موانع پیش روی سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی روز سه شنبه طی نشستی به ریاست معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی و سایر مسوولان در محل استانداری احصا و به بحث و آنالیز گذاشته شد.

موانع سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی احصا شد

به گزارش خبرنگاران خراسان رضوی، معاون استاندار خراسان رضوی در نشست کمیته احصا و برطرف موانع سرمایه گذاری خارجی در استان به تشریح اقدامات این کمیته طی چهار نشست پیشین آن پرداخت و اظهار کرد: درخواست های سرمایه گذاران خارجی در خراسان رضوی طی چهار نشست این کمیته از اواخر سال گذشته تا به امروز آنالیز و اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته است.

مرتضی اشرفی اضافه کرد: این اقدامات شامل تحقق درخواست های سرمایه گذاران خارجی در استان و تسریع و ایجاد سهولت در فرآیند خدمات و فراهم کردن امکان ثبت شرکت اتباع خارجی بوده است.

وی با اشاره به وجود 250 شرکت خارجی ثبت شده مربوط به فعالان مالی کشور افغانستان و 700 سرمایه گذار افغانستانی در خراسان رضوی گفت: برای پیگیری امور و مسائل مالی این سرمایه گذاران، برنامه هایی در حال آنالیز و اجرا است.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی با اشاره به درخواست فعالان مالی خارجی در خراسان رضوی نظیر شماره گذاری پلاک خودرو و ورود موقت سرمایه گذاران به ایران، افزایش اعتبار مجوز خروج و مراجعت کثیر فعالین مالی خارجی، افزایش اعتبار پنج ساله گواهینامه رانندگی سرمایه گذاران خارجی و مسائل موجود در تملیک اموال منقول و غیرمنقول به نام شرکت های دارای سرمایه گذاری خارجی اضافه کرد: این موارد و تسهیل در شرایط در حال پیگیری و تصمیم گیری جدی در استان است.

اشرفی به شرایط سرمایه گذاری خارجی در استان در شیوع کرونا اشاره نمود و گفت: سال گذشته با وجود مسائل ناشی از شیوع کرونا و تحریم های بین المللی، سرمایه گذاری خارجی استان نسبت به کل سال های گذشته افزایش داشت.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته 57 طرح با سرمایه گذاری خارجی به ارزش 129 میلیون دلار در خراسان رضوی ثبت شد، همچنین 20 طرح دیگر با سرمایه گذاری خارجی توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری استان برای تصویب به سازمان سرمایه گذاری و یاری های مالی و فنی ایران ارسال گشت.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی اعلام کرد: سرمایه گذاران خارجی که در سال گذشته مجوز سرمایه گذاری در استان خراسان رضوی دریافت نموده اند از کشورهای پاکستان، هندوستان، افغانستان، عراق، روسیه، هنگ کنگ، لبنان، فرانسه، آلمان و ترکیه هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1564

به "موانع سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی احصا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی احصا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید