مقدمات تمدید پیمان استارت تا 5 فوریه آماده می گردد

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، یکی از نمایندگان وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد که واشنگتن امیدوار است بتواند تا تاریخ پنجم فوریه مقدمات تمدید پیمان استارت نو (پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک) را آماده کند.

مقدمات تمدید پیمان استارت تا 5 فوریه آماده می گردد

این در حالی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، دیروز آدینه توافقنامه تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت نو) را به مدت پنج سال امضا کرد.

روسیه و ایالات متحده آمریکا چهارشنبه گذشته و کمتر از یک هفته مانده به تاریخ انقضای پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک موسوم به استارت نو در خصوص تمدید پنج ساله این پیمان توافق کردند.

در همین ارتباط، کاخ کرملین روز آدینه اعلام نمود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه سند تنفیذ توافقنامه مزبور را امضا نموده است.

در بیانیه کاخ کرملین آمده است: رئیس جمهور قانون فدرال برای تنفیذ توافقنامه مربوط به تمدید معاهده میان فدراسیون روسیه و ایالات متحده را که در زمینه تدابیری برای کاهش و تحدید بیشتر تسلیحات تهاجمی استراتژیک مورخ هشتم آوریل 2010 است، امضا کرد.

طبق قوانین روسیه، قانونِ تنفیذ توافقنامه مزبور که به امضای پوتین رسیده است، از روز انتشار رسمی آن قابلیت اجرا می یابد.

لازم به ذکر است، پیمان استارت نو که از سال 2011 به اجرا درآمده است، در روز پنجم فوریه 2021 به خاتمه می رسد. این پیمان تنها توافقنامه قانونی برجای مانده و الزام آور در حوزه کنترل تسلیحات هسته ای میان دو قدرتی است که دارای بیشترین تعداد کلاهک هسته ای در دنیا هستند.

این توافقنامه بر این فرض بنیادین پایدار است که هر کدام از طرف های توافقنامه تسلیحات استراتژیک در زرادخانه هسته ای خود را به 700 فروند موشک، 1550 کلاهک موشکی و 800 فروند موشک انداز کاهش دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1420

به "مقدمات تمدید پیمان استارت تا 5 فوریه آماده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدمات تمدید پیمان استارت تا 5 فوریه آماده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید