مشت زنی موآی تایلندی، هنر رزمی هشت عضو بدن

به گزارش شهر سرگرمی، مو آی یک ورزش تایلندی با بکار گرفتن هشت عضو بدن است.

مشت زنی موآی تایلندی، هنر رزمی هشت عضو بدن

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

بر اساس افسانه ها، مو آی به استقلال تایلند یاری کرد و امروزه قهرمانی در مو آی به معنی معروفیت و پول است. مو آی شگفت انگیز را در این برنامه از زندگی تایلندی می بینیم.

مو آی یک ورزش تایلندی معروف به ورزش هشت عضو، ریشه در تاریخ این کشور دارد. اما مشت زنی تایلندی تنها یک ورزش نیست. بلکه بخش جدانشدنی فرهنگ تایلندی است. در رینگ مشت زنی گذری به شیفتگی ملی تایلندی ها به موآی خواهیم داشت.

مکه موآی تایلندی، ورزشگاه لوم پینی است و آرزوی هر مشت زن تایلندی این است که روزی در آن بجنگد. اما فقط برترین ها به این ورزشگاه راه پیدا می نمایند و آنها هم به چند هفته آمادگی احتیاج دارند.

یکی از مشت زنان می گوید:جو ورزشگاه لووم پینی بهتر از ورزشگاه های دیگر است. صدای تماشاگران، تشویق ها و فریاد های آنها را می شنویم و به ما انرژی بیشتری می دهد، واقعا انرژی آنها به ما منتقل می شود.

کریم مشت زن 29 ساله بارها در ورزشگاه لووم پینی جنگیده است. او موآی تایلندی را از 8 سالگی آغاز نموده. این راهی برای رهایی از فقر برای او هم هست. او عضو یک گروه مشت زنی است و اردوی آنها در جنوب شرقی بانکوک یکی از معروفترین اردوهای کشور است.

اردو به وسیله کورو یود تانگ، استاد مسلم موآی در تایلند تاسیس شده، او معتقد است تنها قدرت رمز پیروزی نیست بلکه فنون موآی حرف اول را می زند.

کورو یود تانگ می گوید:موآی یک ورزش رزمی و بسیار تکنیکی است. باید فنون را دقیقا بر اساس آموزه ها اجرا کنی. استاد و مربی، نه تنها فنون را به مشت زن موآی می آموزد بلکه با سنت های این هنر رزمی هم آشنا می نماید. تنها با قدرت بدنی نمی شود پیروز نبرد شد. باید فنون درست را یاد بگیری.

این استاد هفتاد و چند ساله شاگردان بسیاری را به مقام قهرمانی رسانده است. هدفش انتقال دانش این هنر رزمی به نسل بعدی است.

موآی ریشه در تاریخ باستانی تایلند دارد. اسناد و مدارک، نبرد ها و جنگنده های موآی را تا گذشته 700 سال پیش مکتوب نموده اند، اما تاریخ پیدایش موآی به 2000 سال پیش بر می شود.

از قرن سیزدهم راهبان، استادان و معلمان موآی بودند. افسانه های تاریخی گواه از تاثیر موآی در استقلال تایلند دارند.

یکی از مشت زنان می گوید:باید واقعا علاقمند باشی و سخت کار کنی، بلند پرواز باشی. باید عاشق موآی و آماده تمرینات سخت باشی. برای رسیدن به اینجایی که روزی آرزویش را داشتم، از خوان های زیادی گذشتم.

توماس مشت زن 33 ساله ای است که از جمهوری چک به تایلند آمده و می گوید:من به خاطر موآی تایلندی اینجا آمدم. ورزش بسیار سالمی است. برترین ورزش برای استقامت ، نیروی بدنی و همینطور برای قلب و فکر است.

تایلند امیدوار است موآی بزودی در لیست ورزش های المپیک قرار بگیرد و درخواست خود را به کمیته بین المللی المپیک ارسال نموده است.

برای تماشای قسمت های دیگر زندگی تایلندی به تارنمای خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: یورونیوز
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1693

به "مشت زنی موآی تایلندی، هنر رزمی هشت عضو بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشت زنی موآی تایلندی، هنر رزمی هشت عضو بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید