محمودزاده: بیش از 70 درصد تست کرونای تیم های دسته اولی منفی شده است، مشکل نور حل نشود، بازی ها به استان دیگر منتقل می شوند

به گزارش شهر سرگرمی، مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال گفت در صورت حل نشدن مشکل نور استادیوم های این مسابقات، دیدارها به مرکز استان یا استان دیگر منتقل خواهد شد.

محمودزاده: بیش از 70 درصد تست کرونای تیم های دسته اولی منفی شده است، مشکل نور حل نشود، بازی ها به استان دیگر منتقل می شوند

فریبرز محمودزاده در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره شرایط تست های کرونا در تیم های لیگ دسته اول فوتبال گفت: هر چند روز یک بار با باشگاه ها در تماس هستیم و نتایجی که درباره تست های کرونای این تیم ها اعلام شد، حداقل مربوط به دو هفته قبل است. پس از هماهنگی سهیل مهدی با مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی برای حضور نمایندگان آنها در تمرینات تیم های لیگ یکی، این امر تسریع شد و در این خصوص باید از این فدراسیون تشکر کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: تیم های دسته اولی، تمرینات خود را زیر نظر پزشکان خود و با رعایت پروتکل های پزشکی شروع کردند و نماینده های هیئت پزشکی استان ها که نماینده تام الاختیار فدراسیون پزشکی ورزشی هستند، در تمرینات تیم ها حاضر شدند. همچنین قرار شد گروهی در نرم افزار واتساپ برای پزشکان 18 تیم دسته اولی تشکیل گردد تا اطلاعات به صورت لحظه به لحظه با مسئولان بهداشتی، فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مبارزه با کرونا مبادله گردد و اگر نقصی در رعایت پروتکل ها وجود دارد، رفع گردد.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال با بیان اینکه تیم ها با هیئت های پزشکی استان های خود در ارتباط هستند، به خبرنگاران گفت: باشگاه ها تست های اعضای تیم خود را به این هیئت ها ارسال کردند که در روزهای آینده، جواب های تست دوم کرونا به باشگاه ها فرستاده خواهد شد. تیم ها کوشش می نمایند کارهای خود را با تمام ظرفیت های بهداشتی و پزشکی پیش ببرند.

محمودزاده با اشاره به تغییر نتایج تست های بعضی تیم های دسته اولی توضیح داد: تست بسیاری از بازیکنان تیم های لیگ فزونی ابتدا مثبت اعلام شد که پس از تست PCR، نتیجه آن منفی شد. این شرایط را در لیگ دسته اول هم داشتیم و مطابق رصد ما، تست 70 تا 80 درصد تیم ها منفی شده است. بعضی از نتایج هم مثبت بود که در تست دوم، منتظر پاسخ هستند. آزمایش ها تا آخر هفته به ایفمارک و فدراسیون پزشکی ورزشی ارسال خواهد شد. با هماهنگی هیئت پزشکی استان ها پیش بینی می کنیم لیگ یک نیز مانند لیگ برتر، با رعایت پروتکل های بهداشتی در فاز تمرین و مسابقات شروع گردد.

وی درباره مشکل نورهای استادیوم های لیگ دسته اول فوتبال گفت: با توجه به اینکه بازی های ما در ماه های تیر و مرداد برگزار می گردد و با گرمایی که با آن روبه رو هستیم، در سردترین نقاط کشور هم شرایط برگزاری مسابقات حدود ساعت پنج عصر را نداریم. سازمان لیگ اواخر سال 98، سه مکاتبه با باشگاه ها داشته است و آنها را ملزم کردیم تا نور استادیوم های خود را تجهیز نمایند. بعضی استادیوم ها اصلاً مسئله ای ندارند، بعضی از آنها احتیاج به ترمیم دارند و درصدی هم باید مشکل را از پایه حل نمایند.

مسئول برگزاری لیگ دسته اول با اشاره به مسائل نور تیم های لیگ یکی اعلام کرد: هفته گذشته و با دستور بهاروند، مکاتبه چهارم را با باشگاه ها داشتیم و شرایط را به صورت تخصصی با هر باشگاه آنالیز کردیم. مطابق آماری که گرفتیم، 60 درصد استادیومای دسته اول، هیچ مسئله ای برای برگزاری ملاقاتهای خود زیر نور ندارند. نور 20 درصد استادیوم ها احتیاج به تقویت دارد و باید 200 تا 300 لوکس به نور آن اضافه گردد.

محمودزاده درباره مسائل یک پنجم استادیوم های تیم های دسته اولی گفت: 20 درصد استادیوم ها اما دچار مشکل هستند که با هماهنگی باشگاه ها، هیئت های فوتبال استان ها، اداره کل ورزش و جوانان آنها و مساعدت مسئولان استانی، نور استادیوم ها در اولویت قرار گرفته است. این استادیوم ها یا اصلاً نور نداشتند یا نور آنها به شدت ضعیف بود.

وی با بیان اینکه انتظار می رود با دستور مقامات استانی برای براورده کردن منابع اقتصادی برای تجهیز نور استادیوم ها، این مشکل حل گردد. توضیح داد: اگر این اتفاق رخ نداد، در حد توان خود با مقامات داخلی استان ها صحبت می کنیم تا موضوع حل گردد. اگر باز هم استادیوم ها دچار مشکل نور بودند، ملاقاتها باید یا به استادیوم های واجد شرایط مراکز استان ها منتقل گردد؛ وگرنه خارج از استان برگزار خواهد شد. اولویت سازمان لیگ در ادامه کار، رعایت پروتکل های بهداشتی و برگزاری بازی ها زیر نور است. حداقل یک نیمه ملاقاتها باید زیر نور برگزار گردد.

مسئول برگزاری لیگ دسته اول فوتبال درخصوص زمان هفته های به جامانده این مسابقات گفت: زمان برگزاری ملاقات معوقه سپیدرود - طرفدار و بازی های هفته بیست وهفتم اعلام شد، اما ساعت و استادیوم های محل برگزاری این ملاقاتها و نیز زمان بازی های چند هفته آینده لیگ دسته اول فوتبال، در روزهای آینده اعلام می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1010

به "محمودزاده: بیش از 70 درصد تست کرونای تیم های دسته اولی منفی شده است، مشکل نور حل نشود، بازی ها به استان دیگر منتقل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمودزاده: بیش از 70 درصد تست کرونای تیم های دسته اولی منفی شده است، مشکل نور حل نشود، بازی ها به استان دیگر منتقل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید