لهستانی ها درباره ما چه می گویند؟ (بخش دوم)

به گزارش شهر سرگرمی، نظر لهستانی ها درباره ایرانی ها

تبلیغات همواره نقش مهمی در شکل گرفتن تصویر یک کشور در نگاه عمومی و جهانی داشته است. عوامل بسیار زیادی از گذشته و گذشته های دور باعث شده است که دید جهانیان نسبت به کشور عزیزمان ایران دید خوبی نباشد. اما هر کس که به این سرا بیاید خود به چشم می بیند که ایران عزیز ما پر از جاذبه و شگفتی است و از میهمانان و توریستان خود با روی باز و مهربانی فراوان برخورد می نماید. یک توریست اهل لهستان گواه این امر است. او پس از سفر به ایران، اطلاعات جالب و متفاوتی از تجربه سفرش به ایران نوشته است که در زیر به بعضی از آن ها اشاره می کنیم.

لهستانی ها درباره ما چه می گویند؟ (بخش دوم)

پول خُرد!

پس از مدتی مساله تومان و ریال برای Marysia حل شد اما حالا از دردسر تازه ای صحبت می نماید: در این کشور پول خُرد خیلی کم است! برای مثال پیدا کردن 2000 ریال و یا 500 ریال تقریبا غیر ممکن است و اگر من این پول خُردها را از جایی دریافت می کردم به همه نشان شان می دادم. فکر می کنید وقتی هنگام خرید کردن وقتی صندوق دار باید پول خُرد به شما برگرداند و پول خرد ندارد چکار می نماید؟ صندوق دار به جای پول خُرد به شما شکلات و شیرینی پس می دهد! بله شکلات! آن ها همواره کنار صندوق شان یک جعبه شکلات به جای پو.ل خرد دارند.

علاقه بیش از حد به شیرینی جات

این توریست لهستانی درباره علاقه بیش از حد ایرانیان به شیرینی می گوید: آیا تا به امروز این جمله معروف را شنیده اید؟ به سمت تاریکی بیا، ما شیرینی داریم! این جمله در کل اینترنت پخش شده اما کسی نمی داند از کجا آمده است! من راز این جمله را کشف کردم! قطعا این جمله از کشور ایران آمده. این جا مردم به شکل خاصی عاشق شیرینی جات هستند. همان طور که در اروپا همه جا بانک و داروخانه به چشم می خورد، در ایران مغازه شیرینی فروشی وجود دارد. شیرینی به بخش بزرگی از فرهنگ ایران تبدیل شده. ایرانی ها هنگام مهمانی پولی از کسی نمی گیرند اما خوش حال می شوند اگر با شیرینی یا شکلات به مهمانی بروید.

سطح سواد در ایران!

سطح تحصیلات در ایران، Marysia را شگفت زده نموده است .او در این باره می گوید: تحصیلات و آموزش در ایران بسیار مهم تلقی می گردد. در این جا تقریبا همه مدرک دکتری (P.H.D) دارند! این خیلی عالی است که زنان و دختران بدون تبعیض می توانند ادامه تحصیل دهند. ایرانیان برای ادامه تحصیل دلایل منطقی دارند:

دلیل اول) آموزش همواره موضوع مهمی در فرهنگ ایرانیان بوده است.

دلیل دوم) جوانان ایرانی تفریح چندانی ندارند. تفریحاتی چون کلاب ها که در لهستان وجود دارد که برهم زننده تمرکز جوانان راست در ایران وجود ندارد.

ایرانیان بسیار وحشتناک رانندگی می نمایند !

خیابان های ایران و رانندگی ایرانیان تعجب و ترس Marysia را برانگیخته است. او درباره این موضوع می گوید: من معمولا با رانندگی مردم مسئله ای ندارم. در خیلی از کشورها ممکن است رانندگی ها متفاوت باشد و رانندگی برخی ها ممکن است شما را دچار شوک فرهنگی کند. اما وحشتناک ترین رانندگی ها در کل دنیا به ایران تعلق دارد! در اینجا رانندگان هیچ چهارچوبی را رعایت نمی نمایند! به همین دلیل است که بیشترین آمار تصادفات در دنیا متعلق به ایران است.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1957

به "لهستانی ها درباره ما چه می گویند؟ (بخش دوم)" امتیاز دهید

2 کاربر به "لهستانی ها درباره ما چه می گویند؟ (بخش دوم)" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لهستانی ها درباره ما چه می گویند؟ (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید