لندن به اشتباهات دولت در مراحل اولیه شیوع کرونا اذعان کرد

به گزارش شهر سرگرمی، وزیر کابینه انگلیس با اعلام 315 فوتی جدید طی 24 ساعت گذشته اذعان کرد که دولت این کشور در مراحل اولیه شیوع کرونا مرتکب اشتباهاتی شده است.

لندن به اشتباهات دولت در مراحل اولیه شیوع کرونا اذعان کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، از اِسکای نیوز، مایکل گُوو (Michael Gove) وزیر کابینه انگلیس امروز یکشنبه در سخنانی اذعان کرد که دولت این کشور در مراحل اولیه شیوع کرونا اشتباهاتی را مرتکب شده است.

وزیر کابینه انگلیس در کنفرانس خبری خود همچنین فاش کرد که امروز تعداد 76 هزار و 496 تست کرونا در این کشور به انجام رسیده است که از اهداف اعلامی دولت کشورش در این زمینه (100 هزار تست در یک روز) عقب تر است.

بر اساس اعلام وی، با اعلام 315 فوتی جدید طی 24 ساعت گذشته، شمار قربانیان کووید -19 در انگلیس به 28 هزار و 446 نفر افزایش یافته است.

این در حالیست که پیشتر بسیاری از مردم انگلیس دولت این کشور را به کُندی در تصمیم گیری و سهل گیری در اعمال محدودیت ها از هنگام شروع شیوع کرونا در چین و سرایت آن به کشور های دیگر متهم کردند.

لازم به ذکر است، براساس اسناد محرمانه تازه منتشر شده، دولت انگلیس از یک سال گذشته و حتی پیش از شیوع کرونا درباره همه گیری و تأثیرات گسترده اجتماعی و مالی این ویروس اطلاع داشته و مورد هشدار قرار گرفته بود.

این پیش بینی در سندی با عنوان ارزیابی تهدید امنیت ملی سال 2019 میلادی توسط پاتریک والانس مشاور عالی علمی دولتی انجام شده و هشدار داده شده بود که شیوع و همه گیری این ویروس به مرگ ده ها هزار نفر منجر خواهد شد.

در این سند به دولت توصیه شده که انبار تجهیزات پزشکی و ملزومات محافظتی کادر درمانی تأمین گردد.

در سند مذکور همچنین ضمن هشدار نسبت به تبعات مالی و اجتماعی شیوع ویروس مرگبار، 3 مرحله برای شیوع این ویروس جدید پیش بینی شده بود.

در این سند علاوه بر این پیش بینی شده بود که به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا اقتصاد انگلیس 2.35 تریلیون پوند؛ یعنی معادل 131 درصد فراوری ناخالص داخلی خسارت خواهد دید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 964

به "لندن به اشتباهات دولت در مراحل اولیه شیوع کرونا اذعان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن به اشتباهات دولت در مراحل اولیه شیوع کرونا اذعان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید