فعالیت های اکتشافی در مدیترانه شرقی ادامه خواهد یافت

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز سه شنبه پس از دیدار با جیحون بایرام اف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در آنکارا در مصاحبه با خبرنگاران درباره تحولات اخیر در مدیترانه شرقی اعلام کرد: به دفاع از منافع ترکیه و مردم جمهوری تُرک قبرس شمالی در مدیترانه شرقی ادامه خواهیم داد و در این رابطه سازش نخواهیم کرد.

فعالیت های اکتشافی در مدیترانه شرقی ادامه خواهد یافت

وزیر خارجه ترکیه در این خصوص اضافه کرد: فعالیت های اکتشاف و حفاری در مدیترانه شرقی با اعطای مجوز ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، دلیل اصلی شدت دریافت تنش ها میان ترکیه و یونان، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

در همین رابطه پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در کنفرانسی رسانه ای اعلام کرده بود که آنکارا همراه با دولت لیبی درصدد اکتشاف و توسعه نفت و گاز در میادین مدیترانه است.

این در حالی است که آنکارا پیشتر فعالیت های خود در عرصه اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه را متوقف کرده بود؛ اما در روزهای گذشته گفت که دوباره فعالیت هایش را ازسرمی گیرد.

دفتر نخست وزیر یونان در واکنش به اقدام ترکیه گفت که خواستار نشست فوری وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای بررسی اقدامات اخیر ترکیه در دریای مدیترانه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1112

به "فعالیت های اکتشافی در مدیترانه شرقی ادامه خواهد یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت های اکتشافی در مدیترانه شرقی ادامه خواهد یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید