ورود سرمایه گذاران گردشگری به کیش

به گزارش شهر سرگرمی، وقتی سرمایه گذاران در کیش امنیت دارند و گردشگران بدون ویزا می توانند به این جزیره وارد شوند، فضای مناسب برای رشد گردشگری در این جزیره مهیاست.

ورود سرمایه گذاران گردشگری به کیش

هم زمان با روز 22 بهمن، جزیره کیش 15 پروژه عمرانی - جهانگردی را با حضور مسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و جهانگردی و اکبر ترکان، دبیر شورای هماهنگی منطقه ها آزاد تجاری-صنعتی و ویژه مالی به بهره برداری رساند؛ پروژه هایی که قطب های مختلف صنعتی، عمرانی و به خصوص جهانگردی را در برمی گرفت.

جزیره کیش که حکم نخستین منطقه آزاد تجاری - صنعتی و ویژه مالی در کشور را از آن خود نموده، حالا آن قدر سرمایه گذار جذب نموده که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و جهانگردی فضای این جزیره را برای رشد بیشتر جهانگردی و افزایش تعداد سالانه تورهای کیش مهیا می بیند.

سلطانی فر در این زمینه می گوید:

کیش فضای جهانگردی بزرگی دارد و به خاطر وجود زیرساخت های مناسب محل سرمایه گذاری شده است. این جزیره امکانات زیربنایی برای رشد جهانگردی، امنیت سرمایه گذاری و امکانات ورود جهانگرد بدون اخذ ویزا را دارد، از سوی دیگر مدیریت خوبی در جزیره حاکم است؛ بنابراین این موارد باعث شده تا کیش فرایند رو به رشدی در جهانگردی داخلی و خارجی سالانه داشته باشد.

وی با تاکید بر این که امیدوارم این فرایند در سال های آینده شتاب بیشتری به خود بگیرد، ادامه می دهد: کیش همواره به عنوان یکی از چند قطب بزرگ جذب جهانگرد داخلی و خارجی در جهان خواهد بود.

مردم جهانگردی کیش را می بینند

اکبر ترکان، دبیر شورای هماهنگی منطقه ها آزاد تجاری-صنعتی و ویژه مالی ابعاد رشد کیش را در حوزه های گسترده تری می بیند.

او نیز در این زمینه می گوید: علاوه بر اینکه جزیره کیش جذب مسافر زیادی در جغرافیای ایران دارد، از سوی دیگر قطب حفاری دریایی کشور نیز هست، به طوری که صنایع مرتبط به نفت و گاز این جزیره را به طور طبیعی و به عنوان مرکزیت این صنایع انتخاب کردند.

وی با اشاره به گزارش رئیس منطقه آزاد کیش درباره ی آمار حضور سرمایه گذاران در این منطقه ادامه می دهد:

از 420 صنعت فعال در جزیره 130 صنعت مربوط به صنعت حفاری و نفت و گاز است که یا مستقیما به شرکت حفاری یا آن هایی که خدمات حفاری فراوری یا شرکت هایی که تجهیزات مربوط به حفاری یا دریا چاه پیمایی و ایزارها و لوازم مربوط به مشبک سازی و غیره فراوری می نمایند، برمی شود.

ترکان از سوی دیگر شناخت بیشتر مردم از جزیره کیش را در بُعد جهانگردی می داند و می گوید:

از سوی دیگر پتانسیل معتبر کیش از صنعت نفت در دریا پشتیبانی می نماید و مهمترین قطب دریایی برای پشتیانی از سکوهای نفتی فعلا جزیره کیش است.

دبیر شورای هماهنگی منطقه ها آزاد تجاری-صنعتی و ویژه مالی بعلاوه به سفرهای رئیس جمهور به کشورهایی مثل فرانسه اشاره و بیان می نماید: در این سفرها دریچه هایی را برای همکاری گشوده ایم و باید منتظر باشیم تا مذاکرات وزیر صنایع این مذاکرات را به نتیجه برساند و پس از آن در این زمینه به نتیجه می رسیم.

او اما اظهارنظر در حضور سرمایه گذاران خارجی برای جهانگردی در جزیره کیش و حتی در منطقه ها آزاد تجاری ایران را زود می داند و می گوید: با توجه به این که هنوز روزهای زیادی از برطرف تحریم ها نمی گذرد و به تازگی پنجره هایی از همکاری های بین المللی در حوزه های مختلف گشوده شده و در ابتدای راه هستیم، باید فرصت دهیم تا گفت وگوها پیش بفرایند.

جزیره کیش یکی از جزیره های خلیج فارس و از توابع بخش کیش، شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. در گذشته، این جزیره را به نام قیس می خواندند. شکل این جزیره بیضوی مانند است و در 12کیلومتری کرانهٔ شیبکوه جای گرفته است. این جزیره سالانه یک میلیون نفر جهانگرد را به خود جذب می نماید.

ساحل مرجانی جزیره، آب انبار سنتی، کشتی یونانی، اسکله بزرگ تفریحی، مساجد، مجموعه درخت سبز، پارک دلفین، باغ پرندگان، شهر زیر زمینی کاریز، لاک پشت های دریایی، آکواریوم، شهر باستانی حریره و سافاری کیش بخشی از منطقه ها جهانگردی هستند که جهانگردان امکان بازدید از آن ها را دارند، منطقه های که به نظر می رسد هنوز آن قدر معرفی نشده اند تا هر مسافران کیش به جز رفتن به مجتمع های تجاری و ساحل دریا به آن سمت نیز قدمی بردارند.

اما از سوی دیگر درصد ساخت مجتمع های مسکونی و هتل در این جزیره فرایند رو به رشدی دارد. مانند نخستین هتل دریایی ایران که در روز 22 بهمن سال جاری در مراسمی ویژه افتتاح شد.

منبع: ایسنا

منبع: کجارو
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1893

به "ورود سرمایه گذاران گردشگری به کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سرمایه گذاران گردشگری به کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید