فضاپیمای چاندرایان 2 با موفقیت وارد مدار ماه شد

به گزارش شهر سرگرمی، ماموریت جاه طلبانه چاندرایان 2 به یک موفقیت دیگر دست یافت و توانست طبق برنامه وارد مدار ماه شود. ماموریتی که قرار است در جریان آن یک ماه نشین و یک ماه نورد نیز بر سطح ماه فرود بیایند.

فضاپیمای چاندرایان 2 با موفقیت وارد مدار ماه شد

عملیات ورود به مدار ماه با روشن شدن موتورهای فضاپیمای چاندرایان 2 در سحرگاه روز سه شنبه انجام شد. موتورهای فضاپیمای چاندرایان 2 به مدت 29 دقیقه روشن شدند تا این فضاپیما در مدار ماه قرار بگیرد.

طبق اعلام سازمان پژوهش های فضایی هند همه چیز طبق برنامه پیش رفته و فرود سطح نشین و ماه نورد نیز طبق برنامه در ماه آینده انجام خواهد شد.

تا آن زمان فضاپیمای چاندرایان 2 به مدت دو هفته به دور ماه خواهد چرخید و به مرور به ماه نزدیک خواهد شد. از سویی دیگر جهت مدار فضاپیما نیز طوری تنظیم خواهد شد که از قطبین ماه بگذرد. در اواخر این بازه دو هفته ای مدارگرد از سطح نشین ویکرام (Vikram) جدا خواهد شد.

قرار است مدارگرد چاندرایان 2 به مدت یک سال در مدار ماه فعالیت کند. در صورت موفقیت فرود سطح نشین ویکرام و ماه نورد پراگیان (Pragyan) این دو فضاپیما نیز به مدت یک روز ماه (حدود دو هفته زمینی) مشغول کاوش سطح ماه خواهند شد.

هند گام دوم خود به سمت ماه را با بهره گیری از تجربیات و داده های ماموریت پیشین خود برداشت. داده های مدارگرد چاندرایان 1 که در سال 2008 به فضا پرتاب شد نشان داد که در قطب جنوب ماه مقادیر زیادی از یخ آب وجود دارد. حال در ماموریت چاندرایان 2 ماه نشین ویکرام و ماه نورد پراگیان در قطب جنوب ماه فرود خواهند آمد و این منطقه جذاب را با دقتی بیشتر کاوش خواهند کرد.

در صورت موفقیت آمیز بودن فرود در ماموریت چاندرایان 2 هند پس از روسیه، آمریکا و چین به چهارمین کشوری تبدیل خواهد شد که توانسته فضاپیمایی را با موفقیت روی سطح ماه فرود آورد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 231

به "فضاپیمای چاندرایان 2 با موفقیت وارد مدار ماه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضاپیمای چاندرایان 2 با موفقیت وارد مدار ماه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید