فصل چهارم بازسازی روستای ماخونیک خراسان جنوبی انجام شد

به گزارش شهر سرگرمی، مسئول نمایندگی میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی سربیشه گفت: فصل چهارم بازسازی روستای هدف گردشگری ماخونیک با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال انجام شد.

فصل چهارم بازسازی روستای ماخونیک خراسان جنوبی انجام شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، جهانگردی و صنایعدستی خراسان جنوبی، هادی حق پناه روز سه شنبه 21 مردادماه اضافه نمود: در این فصل جداره سازی، استحکام بخشی دیوارها، بازسازی پشت بام ها و اجرای اندود کاه گل نماها به اتمام رسید.

او با بیان اینکه بازسازی بافت تاریخی روستای ماخونیک از چهار سال قبل آغاز شد، مطرح کرد: تا به امروز حدود 4 میلیارد ریال در زمینه بازسازی و اجرای طرح مطالعاتی روستا هزینه شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایعدستی سربیشه از ماخونیک به عنوان یکی از هفت روستای شگفت انگیز ایران نام برد و اضافه نمود: معماری منحصر به فرد، وابستگی به مصالح طبیعی از جمله چوب بنه، مردم شناسی، شیوه کشاورزی بدوی و گیاهان دارویی از ویژگی های خاص مورد توجه جهانگردی این روستا است.

او گفت: در شرایط قبل از کرونا سالانه حدود هزار جهانگرد خارجی به صورت رسمی و غیررسمی از ماخونیک دیدن می کردند.

حق پناه ادامه داد: منطقه ماخونیک در شهرستان مرزی سربیشه از 12 آبادی تشکیل شده که روستای ماخونیک عظیم ترین آن است. این منطقه شامل ماخونیک، کفاز، چاپنسر، توتک، سفال بند، سولابست، لجونگ (سفلی و علیا)، کلاته بلوچ، دامدامه، میش نو، خارستو و جلارو است. روستای ماخونیک در 142 کیلومتری بیرجند و نزدیکی مرز مشترک با افغانستان قرار گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1067

به "فصل چهارم بازسازی روستای ماخونیک خراسان جنوبی انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصل چهارم بازسازی روستای ماخونیک خراسان جنوبی انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید