غذا و سفره ایرانی فرصتی برای توسعه گردشگری و بیان جلوه های فرهنگی است

به گزارش شهر سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:غذا و سفره ایرانی فرصتی است که می توان از آن برای توسعه گردشگری و بیان جلوه های فرهنگی به مخاطبان استفاده کرد.

غذا و سفره ایرانی فرصتی برای توسعه گردشگری و بیان جلوه های فرهنگی است

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت بلیط تهران به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران ازمشهد مقدس،حسین زارع صفت امشب در مراسم افتتاحیه چهارمین رویداد سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری که در هتل میثاق مشهد برگزار گردید گفت: این جشنواره از سلسله رویدادهای منطقه ای کشور در حوزه غذاهای محلی و سفره ایرانی و موضوع گردشگری است که با حضور استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و استان سمنان مدت سه روز در هتل میثاق مشهد در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: از آنجا که مهمترین رکن گردشگری میزبانی است لذا در میزبانی سفره و سفره داری و غذا نقش مشخص کننده دارد و غذا از جلوه های فرهنگی است.

زارع صفت توضیح داد:غذا و سفره ایرانی فرصتی است که می توان از آن برای توسعه گردشگری و بیان جلوه های فرهنگی به مخاطبان استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی توضیح داد:کلانشهر مشهد سالانه میزبان میلیونها زائر و گردشگر است و دیگر استان های شرق کشور نیز دارای ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری هستند و این جشنواره در راستای معرفی این استان ها نیز می تواند تاثیرگذار باشد.

وی گفت: سفره در فرهنگ ایرانی و اسلامی از صندلی مهمی برخوردار است و در این جشنواره غذاها، دمنوش، پیش غذا و دسرهای بومی و محلی مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرند.

زارع صفت اضافه کرد:در حال حاضر بیش از 80 غرفه در اختیار استان ها و شرکت کنندگان قرار داردضمن اینکه علاوه برغذا،صنایع دستی نیز از جمله موضوعاتی است که در این مجموعه به نمایش گذاشته می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در کنار این رویداد سعی شده است پخت خانگی نیز به عنوان نکته ای مهم در زندگی امروز مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی ویژه رستوران داران و آشپزها اضافه کرد: کوشش داریم غذای اسلامی، سفره های نذری و طب سنتی در این رویداد مورد توجه قرار گیرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 641

به "غذا و سفره ایرانی فرصتی برای توسعه گردشگری و بیان جلوه های فرهنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذا و سفره ایرانی فرصتی برای توسعه گردشگری و بیان جلوه های فرهنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید