طرز تهیه کراکر پنیر

به گزارش شهر سرگرمی، شما با 6 ماده اولیه ساده می توانید کراکر پنیر ترد و خوشمزه درست کنید و وعده عصرانه خود را به این طعم شور و پنیری آغشته کنید. اما کراکر پنیری چیست و چرا بهتر است در خانه درست گردد؟

طرز تهیه کراکر پنیر

این کراکر که به علت وجود پنیر چدار در آن، به کراکر پنیری چدار هم معروف است، یک میان وعده محسوب می گردد. این میان وعده به علت نمکی بودن و طعم پنیری خوشمزه ای که دارد می تواند شما را به خودش معتاد کند. کراکر، خوراکی مورد علاقه بچه ها است؛ هرچند بزرگ ترها هم نمی توانند از طعم خوش آن بگذرند.

کراکر پنیر آماده در همه سوپرمارکت ها پیدا می گردد و بسیار خوشمزه است. ما منکر این امر نمی شویم؛ اما آیا می دانید که درست کردن کراکر پنیری چدار در خانه چقدر راحت و آسان است؟

فرق کراکر خانگی با انواع کارخانه ای آن این است که کراکر شما مواد نگهدارنده ندارد و با مواد اولیه تازه و مورد تایید خودتان درست شده است. سالم بودن کراکر خانگی یک امتیاز بسیار مهم محسوب می گردد، خصوصا اگر کودک شما به تنقلاتی از این دست علاقه مند باشد. پس اگر مایلید طرز تهیه کراکر پنیر آن هم از نوع سالمش را یاد بگیرید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

مواد لازم طرز تهیه کراکر پنیر

  • پنیر چدار رنده شده 1 و 1/2 پیمانه
  • آرد 125 گرم
  • نشاسته ذرت 1 و 1/2 قاشق چای خوری
  • نمک 1/4 قاشق چای خوری
  • کره 6 قاشق غذاخوری
  • آب سرد 2 قاشق غذاخوری

بعلاوه استفاده از نمک دریا جهت پاشیدن روی کراکرها اختیاری ست.

این اندازه مواد حدود 120 کراکر پنیری چدار خیلی کوچک به شما می دهد که احتمالا برای 4 تا 6 نفر مناسب است.

طرز تهیه کراکر پنیر

  1. پنیر چدار، آرد و نمک را درون غذاساز بریزید و حدود 30 ثانیه ترکیب کنید. کره را اضافه کنید و حدود 20 ثانیه هم بزنید. در این مرحله، مخلوط شما شبیه به ماسه خیس می گردد. حال آب را اضافه کنید، آن قدر هم بزنید تا خمیر به شکل توده های بزرگ دربیاید.
  2. روی یک تخته را آردپاشی کنید و خمیر را روی آن بگذارید. خمیر را به دو قسمت مربعی شکل تقسیم کنید و با انگشت به خمیرها ضربه بزنید. چنان چه حس کردید خمیر خشک است، انگشتان خود را کمی خیس کنید و سپس ضربه بزنید. حال هرکدام از خمیرها را درون یک کیسه فریزر بگذارید و آن ها را حداقل به مدت 45 دقیقه در یخچال قرار دهید. هنگامی که خمیر را از یخچال خارج می کنید باید سفت شده باشد.
  3. فر را با 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. حال سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.
  4. خمیرها را روی سطح آردپاشی شده پهن کنید و هرکدام را به شکل مربع های خیلی کوچک برش دهید.
  5. در این مرحله از طرز تهیه کراکر پنیر، مربع ها را روی سینی قرار دهید و از یک خلال دندان برای ایجاد سوراخ های ریز روی آن ها بهره ببرید. در صورت تمایل می توانید در این مرحله کمی نمک دریا روی کراکرها بپاشید. زمانی که کراکرها طلایی شدند، آن ها را پشت ورو کنید. پخت این کراکر حدود 16 تا 20 دقیقه زمان می برد.
  6. پس از آن که کراکرها طلایی و ترد شدند، آن ها را خارج کنید و زمان دهید تا از حرارت بیفتند.

کراکر خانگی شما آماده است. میل فرمایید و لذت ببرید.

  • زمان آماده سازی مواد 1 ساعت و زمان پخت کراکرها حدود 20 دقیقه است. در کل طرز تهیه کراکر پنیر حدود 1 ساعت و نیم از زمان شما را می گیرد.

کراکر سبزیجات

برای تهیه کراکر سبزیجات، به مواد اولیه کراکر پنیری چدار، یک عدد تخم مرغ و اندازهی جعفری خردشده اضافه کنید. حال همان مراحل طرز تهیه کراکر پنیر را موبه مو انجام دهید. شما می توانید پنیر خامه ای، پیازچه، پنیر چدار، کره، جعفری و فلفل سیاه را هم مخلوط کنید. این ترکیب را روی یکی از کراکرها بمالید و یک کراکر دیگر را روی آن قرار دهید. اگر تمایل دارید درون کراکرها را با موادی که گفتیم پر کنید، بهتر است ابعاد کراکرهای شما بزرگ تر باشد.

کراکر پنیر کتوژنیک

اگر در رژیم کتوژنیک به سر می برید، می توانید با چند تغییر کوچک در مواد اولیه، کراکر پنیر کتویی درست کنید. برای این نوع کراکر، شما آرد بادام، تخم مرغ، پنیر خامه ای، پنیر پارمزان، موزارلای رنده شده، رزماری و نمک دریا احتیاج دارید. پنیر موزارلا، پنیر خامه ای، پارمزان و آرد بادام را مخلوط و در ماکروویو کمی گرم کنید.

سپس باز هم مواد را هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. کمی که ترکیب خنک شد، تخم مرغ، نمک و رزماری را اضافه و کاملا با هم مخلوط کنید. سپس خمیر را صاف کنید و به شکل مربع های کوچک درآورید. مربع ها را به مدت 20 دقیقه درون فر قرار دهید. پس از این مدت، کراکر کتویی شما آماده است. نوش جانتان!

هرآنچه باید درباره تهیه کراکر پنیر خانگی بدانید

  • شما می توانید در طرز تهیه کراکر پنیر، هر نوع پنیر سفتی را جایگزین پنیر چدار کنید؛ اما از مصرف پنیر نرم خودداری کنید.
  • اگر کراکر پنیری چدار کمتری می خواهید، مواد لازم این دستور را نصف کنید. اگر هم تمایل دارید کراکرهای بیشتری داشته باشید، مواد لازم را دو برابر کنید.
  • خمیر کراکرها نباید خیلی نازک یا خیلی کلفت باشد. در صورت نازک بودن ممکن است زود بسوزد و در صورت کلفت بودن ممکن است خام بماند.
  • می توانید به جای برش مربعی، از قالب های مختلف برای شکل دادن به کراکر پنیر بهره ببرید.
  • می توانید بنا بر ذائقه خود، اندازهی آجیل خرد شده درون خمیر کراکر بریزید.
  • خرید پنیر از خبرنگاران
منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2001

به "طرز تهیه کراکر پنیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کراکر پنیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید