طرز تهیه مارمالاد کیوی با پودر ژلاتین و بدون ژلاتین، بسیار خوشمزه

به گزارش شهر سرگرمی، 1خواص کیوی واقعا بی نظیر است. کیوی، یک میوه کوچک و نرم است، اما اجازه ندهید اندازه آن فریبتان بدهد! چراکه این میوه خوشمزه استوایی، سرشار از مواد مغذی، مانند، ویتامین ث (154 درصد در هر 100 گرم)، ویتامین آ، ویتامین ب 6، کلسیم، آهن و منیزیم است که برای سلامتی بسیار مفید هستند اما آیا می دانستید، علاوه بر سلامتی، کیوی برای پوست و موی شما نیز مفید است؟ پس از کیوی های له شده داخل یخچالتان هم نگذرید! یا لواشک کیوی درست کنید یا مربا و مارمالاد کیوی که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه مارمالاد کیوی با پودر ژلاتین و بدون ژلاتین، بسیار خوشمزه

در این مطلب می خوانید:

طرز تهیه مارمالاد کیوی با پودر ژلاتین

طرز تهیه مارمالاد کیوی بدون ژلاتین

طرز تهیه مارمالاد کیوی و سیب

طرز تهیه مارمالاد کیوی با پودر ژلاتین

مواد لازم
کیوی1 کیلوگرم
شکر1 کیلوگرم
پودر ژلاتین1 قاشق چایخوری
آب 2 پیمانه

طرز تهیه مارمالاد کیوی خیلی خوشمزه

  • کیوی ها را پوست بگیرید. خرد کنید و داخل قابلمه بریزید. آب اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش بیاید. به مدت 10 دقیقه اجازه دهید کیوی ها داخل آب بجوشند.
  • پس از این مدت شکر را روی کیوی ها بریزید و 20 دقیقه بگذارید مربا بجوشد. در این مدت زمان مربا را هم بزنید تا شکر خوب حل گردد. کف روی مارمالاد را نیز با قاشق بگیرید.
  • مارمالاد را پس از 20 دقیقه که با شکر جوشید با میکسر یا پشت چنگال یا پوره ساز خوب له کنید تا یکدست گردد. پس از یکدست شدن 15 دقیقه دیگر بگذارید مربا بجوشد.
  • پودر ژلاتین را داخل کاسه ای بریزید و کمی آب روی آن بپاشید و روی حرارت بخار اب قرار دهید تا حل گردد سپس به مارمالاد اضافه کنید و قابلمه را از روی حرارت بردارید. روی قابلمه را بپوشانید و 2 ساعت در دمای اتاق قرار دهید تا سرد گردد سپس داخل شیشه های تمیز بریزید و داخل یخچال قرار دهید.

طرز تهیه مارمالاد کیوی بدون ژلاتین

مواد لازم
کیوی400 گرم
شکر300 گرم
آب لیموترش تازه2 قاشق سوپ خوری
آبنصف پیمانه

دستور تهیه مارمالاد کیوی خانگی خوشمزه

  • کیوی ها را پوست بگیرید و سپس آنها را به چهار قسمت برش دهید. حالا هر کدام از برش ها را به 4-3 قسمت خرد کنید و آن ها را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی آنها شکر بپاشید.
  • اکنون آب لیموترش تازه را روی مواد بریزید و در پایان آب را به مواد اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم روی اجاق گاز قرار دهید و به آرامی همه مواد را هم بزنید و صبر کنید که شکر کاملا در مواد حل گردد.
  • هنگامی که مواد به آرامی روی حرارت در حال پخته شدن هستند، کیوی ها آغاز به له شدن می نمایند آن ها را مرتب هم بزنید، سپس کیوی ها را کاملا له کنید و بگذارید تا مارمالاد بر رو حرارت غلیظ تر گردد.

طرز تهیه مارمالاد کیوی و سیب

مواد لازم
کیوی4 عدد
سیب1 عدد
شکر300 گرم
پودر ژلاتین1 قاشق مرباخوری
گلاب3 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه1 قاشق غذاخوری

نحوه تهیه مارمالاد خانگی کیوی و سیب خوشمزه

  • کیوی ها را پس از شستن، پوست گرفته و با استفاده از غذاساز میکس کنید تا به شکل پوره درآید.
  • سیب را پوست گرفته و در غذاساز بریزید تا کاملا له گردد.
  • پوره سیب و کیوی را در قابلمه ای ریخته، 1 لیوان آب و 300 گرم شکر به آن اضافه کنید.
  • قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و مرتب هم بزنید تا شکر حل گردد.
  • هنگامی که محتویات قابلمه به جوش آمد، حرارت را ملایم کنید تا مواد ریز جوش بزنند.
  • پودر ژلاتین را با 3-2 قاشق غذاخوری آب مخلوط نموده و روی کتری در حال جوش قرار دهید تا ژلاتین در آب حل گردد.
  • زمانی که مارمالاد کیوی و توت فرنگی غلیظ شد و قوام یافت، محلول ژلاتین، گلاب و آبلیمو را به آن اضافه نموده و هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند.
  • حرارت را خاموش نموده و اجازه دهید مارمالاد کیوی و سیب، خنک گردد. سپس آن را در شیشه استریل ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

سخن آخر

گوشت کیوی، دارای رنگ سبز بسیار روشن و طعمی متمایز هستند. (ترکیبی از شیرین، ترش، تند، سبک و اسیدی). این مزه، شما را به یاد ترکیبی از لیمو، پرتقال، خربزه عسلی و توت فرنگی می اندازد و دانه های سیاه زیادی دارد که بافتی ترد به آن می دهد. لذا تهیه مارمالاد کیوی نیز بافتی جالب و نمایی بسیار زیبا دارد که هم طعم خوبی دارد و هم زینت بخش دسرها و سفره های صبحانه و عصرانه شماست. امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید.

اگر به تهیه مامالادهای خانگی علاقه دارید مطالب طرز تهیه مارمالاد به، طرز تهیه مارمالاد آلبالو و طرز تهیه مارمالاد زردآلو را در انگیزه از دست ندهید! همچنین از قلم نیاندازید که شما می توانید سوالات و نظرات خود را با کارشناسان ما در پایین همین مطلب در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1192

به "طرز تهیه مارمالاد کیوی با پودر ژلاتین و بدون ژلاتین، بسیار خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مارمالاد کیوی با پودر ژلاتین و بدون ژلاتین، بسیار خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید