طرز تهیه آسان دسر شیک و مجلسی موس توت فرنگی به صورت قالبی یا تارت

به گزارش شهر سرگرمی، بهار و تابستان فصل میوه خوشمزه توت فرنگی است که جان می دهد برای درست کردن انواع دسر آسان و سریع و خوشمزه. با توت فرنگی می توانید انواع چیزکیک یخچالی و چیز کیک در فر با پایه کیک، انواع کیک اسفنجی ساده و خامه ای با توت فرنگی و دسرهایی مثل پاناکوتا و دسر شکلاتی درست کنید. در مجله خبرنگاران طرز تهیه دسرمجلسی خوشگل و خوشمزه موس توت فرنگی به صورت قالبی یا تارت را بخوانید.

طرز تهیه آسان دسر شیک و مجلسی موس توت فرنگی به صورت قالبی یا تارت

طرز تهیه دسر مجلسی ساده و خوشگل و خوشمزه موس توت فرنگی

مواد لازم

توت فرنگی: 250 گرم

خامه صبحانه: 120 گرم

پودر قند: 4 قاشق غذاخوری

پودر ژله توت فرنگی: ½ بسته

آب جوش: ½ لیوان

پودر ژلاتین: 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه

مرحله اول

دسر موس توت فرنگی یک دسر خامه ای خوشمزه و شیک با میوه توت فرنگی است که درست کردن آن به تبحر خاصی احتیاج ندارد. ابتدا قالبی که می خواهید موس را در آن درست کنید را خیلی کم چرب کنید. پودر ژله، پودر ژلاتین و آب جوش را روی بخار کتری یا سماور به روش بن ماری با هم ترکیب کنید.

این ترکیب را مرتب هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط و یکدست شوند تا ذرات ژله و ژلاتین کاملا حل شوند. دمای این ترکیب باید ولرم گردد پس کمی صبر کنید.

مرحله دوم

در این فاصله توت فرنگی ها را بشورید، شاخ و برگ آن ها را بگیرید و اجازه دهید خشک شوند. روش درست شستن و ضدعفونی کردن توت فرنگی به خصوص در دوران شیوع کرونا را در اینجا بخوانید.

مرحله سوم

حالا توت فرنگی، خامه و ژله را با هم در غذاساز یا میکسر بریزید و میکس کنید. موس کرمی توت فرنگی را در قالب موس بریزید و به مدت 8 الی 10 ساعت در یخچال بگذارید تا خوب خودش را بگیرد و آماده گردد.

دسر موس توت فرنگی را بدون خامه و با خامه فرم گرفته قنادی هم می توانید درست کنید. آموزش دسر موس توت فرنگی بدون خامه هم بسیار ساده است. کافی است به جای خامه از بستنی وانیلی بهره ببرید. این دسر مجلسی ساده و کم هزینه برای مهمانی و تولد و دورهمی یک انتخاب شیک و لاکچری است.

اگر دوست داشته باشید می توانید در پیاله یا لیوان و جام برای هر نفر مواد موس توت فرنگی را بریزید و در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

در صورت تمایل لایه زیرین را ژله توت فرنگی یا توت فرنگی پوره شده بریزید و موس توت فرنگی را روی این لایه بریزید.

حتی می توانید مواد موس توت فرنگی را روی نان تارت شیرین که به صورت آماده در هایپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای و مغازه های نان فانتزی موجود است بریزید و تارت موس توت فرنگی داشته باشید. یک روش دیگر هم این است که پایه چیزکیک بیسکوییتی را با انواع بیسکویت مورد علاقه خودتان درست کنید و لایه اول را پایه بیسکویتی چیز کیک را بریزید و لایه دوم موس توت فرنگی باشد. در واقع با انواع دسر موس هر کاری بخواهید می توانید بکنید از فیلینگ و خامه کشی روکش انواع کیک تا چیزکیک یخچالی، انواع کوکی و تارت، شیرینی پای و کاپ کیک گرفته تا به صورت دسر ترکیبی با ژله و خامه و بستنی و … .

منبع: افق کوروش
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 998

به "طرز تهیه آسان دسر شیک و مجلسی موس توت فرنگی به صورت قالبی یا تارت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه آسان دسر شیک و مجلسی موس توت فرنگی به صورت قالبی یا تارت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید