ساخت دستگاه تنفس مصنوعی مکانیکی برای یاری به بیماران کرونایی از سوی محققان کرمانی

به گزارش شهر سرگرمی، یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری کرمان که پیش از این در حوزه فراوری تجهیزات پزشکی فعالیت می کرد، اقدام به فراوری دستگاه تنفس مصنوعی مکانیکی برای بیماران کرونایی کرد.

ساخت دستگاه تنفس مصنوعی مکانیکی برای یاری به بیماران کرونایی از سوی محققان کرمانی

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران و به نقل از پارک علم و فناوری کرمان، شیوع ویروس کرونا در کشور سبب شده تعداد قابل توجهی از شرکت های دانش بنیان و فناور به سمت فراوری تجهیزات پزشکی مورد احتیاج کشور حرکت نمایند. در این راستا شرکت دانش بنیان پدیده عصر علم و فناوری مستقر در پارک علم و فناوری کرمان که پیش از این در حوزه فراوری تجهیزات پزشکی فعالیت می کرد در یک حرکت جهادی اقدام به فراوری دستگاه تنفس مصنوعی مکانیکی برای بیماران کرونایی با صرف هزینه بسیار پایین تر از نمونه خارجی نموده است.

محمد محسن عبدالرشیدی، نائب رئیس شرکت پدیده عصر علم و فناوری در این خصوص گفت: شرکت پدیده عصر علم و فناوری یکی از مجموعه شرکت های زیر مجموعه پارک علم و فناوری کرمان است که در حوزه فراوری تجهیزات پزشکی همچون فراوری نوار قند خون، کیت های تشخیصی سریع و پانسمان های بیولوژیک و سنتی فعالیت می نماید.

عبدالرشیدی مطرح نمود: افرادی که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند در حوزه مهندسی پزشکی، الکترونیک، مکانیک و دکترای داروسازی متخص هستند و از این تخصص در راستا فراوری تجهیزات نوین پزشکی استفاده می نمایند.

نائب رئیس شرکت پدیده عصر علم و فناوری اضافه کرد: این تیم تحقیقاتی متشکل از 5 نفر در بازه زمانی 14 روزه پیروز به ساخت نمونه اولیه دستگاه تنفس مکانیکی شدند، این دستگاه برای افرادی که احتیاجمند دستگاه های تهویه مکانیکی هستند و برای بهبود اکسیژن رسانی به این افراد طراحی شده است. محصول فراوریی این شرکت فقط یک نمونه داخلی دارد و از نظر قیمت در مقایسه با نمونه خارجی، می توان این دستگاه را با هزینه ای بسیار پایین تر از قیمت نمونه خارجی در داخل کشور تهیه کرد.

وی توضیح داد: این ونتیلاتور مکانیکی با ونتیلاتور پرتابل ساخت آمریکا تفاوت اندکی دارد و بیشتر شاخصه هایی که تهویه مکانیکی را در این دستگاه پشیبانی می نماید، نمونه ساخته شده توسط شرکت ما دارا است. قیمت تمام شده محصول فراوریی ما پایین تر بوده و پس از ورود به بازار می تواند با قیمتی بین 12 تا 20 میلیون تومان عرضه می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 925

به "ساخت دستگاه تنفس مصنوعی مکانیکی برای یاری به بیماران کرونایی از سوی محققان کرمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دستگاه تنفس مصنوعی مکانیکی برای یاری به بیماران کرونایی از سوی محققان کرمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید