روش صحیح تمیز کردن کفش و چکمه های چرم

به گزارش شهر سرگرمی، کفش و چکمه های چرم از جمله وسایلی هستند که زیاد کثیف شده و برای حفظ حالت اولیه خود، احتیاج به مراقبت های ویژه ای دارند. چرم طبیعی با مواد شیمیایی به شدت واکنش نشان داده و باعث آسیب رساندن، خشک شدن و ترک خوردن آن می گردد. اگر می خواهید کفش های چرمی تان دوام بیشتری داشته باشند، باید آلودگی های آن را با سازگارترین مواد طبیعی مناسب چرم، پاک نموده و آن ها را نرم و براق نگه دارید. برای این کار روش های بسیاری وجود دارند که می توانید با انجام مداوم آن ها، طول عمر کفش چرمی خود را افزایش دهید. در این مطلب ترفندی ساده برای تمیز کردن کفش و چکمه های چرمی با استفاده از مواد طبیعی آورده شده است.

روش صحیح تمیز کردن کفش و چکمه های چرم

وسایل مورد احتیاج برای تمیز کردن کفش و چکمه های چرم

  • آب گرم یک کاسه متوسط
  • روغن نارگیل چند قطره
  • صابون کاستیا (کاستیل) 2 قاشق غذاخوری
  • پارچه تمیز چند عدد

مراحل تمیز کردن کفش و چکمه های چرم

ابتدا 2 قاشق غذاخوری صابون کاستیل را درون کاسه آب گرم ریخته و آن را مخلوط نمایید. کاستیل یک صابون گیاهی بر پایه روغن زیتون است که دارای بافتی بسیار نرم و لطیف بوده و برای تمیز کردن چرم و اجسام حساس، بسیار مناسب می باشد.

یک پارچه تمیز را درون مخلوط آب گرم و صابون کاستیل زده و آن را روی کفش و یا چکمه بکشید. این ترکیب توانایی پاک کردن هرگونه کثیفی، لکه و شوره ها را دارد. این کار را چندین بار تکرار کنید تا به طور کامل کثیفی و آلودگی های روی کفش از بین برود.

بعد از پاک کردن چکمه با آب گرم و صابون، احتیاجی به شستن آن نیست، فقط کافیست با یک دستمال خشک، کف های باقی مانده را کاملا پاک کنید. پس از این کار اجازه دهید کفش یا چکمه یک روز خشک گردد.

توجه کنید بهتر است در هنگام خشک شدن چکمه های بلند، یک حوله یا فرچه کوچک را درون کفش قرار داده تا به حالت ایستاده قرار گیرد و فرم اولیه خود را از دست ندهد.

پس از گذشت یک شبانه روز، چند قطره روغن نارگیل را روی کفش و یا چکمه چرمی ریخته و با یاری یک پارچه تمیز به صورت دورانی آن را روی تمام سطح آن پخش کنید.

با این ترفند، کفش و چکمه چرمی به طور طبیعی و بدون آسیب دیدن تمیز می گردد. می توانید این روش را هر ماه یکبار یا هر زمانی که کفشتان کثیف شد، به کار برده تا چرم هیدراته شده و عمر طولانی تری داشته باشد.

علاوه بر کفش و چکمه های چرمی، این روش برای تمیز کردن انواع وسایل چرمی از جمله کمربند، کیف و دستکش بسیار مناسب می باشد.

منبع: مجله الکترونیک دونفره
انتشار: 12 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 124

به "روش صحیح تمیز کردن کفش و چکمه های چرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش صحیح تمیز کردن کفش و چکمه های چرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید