روسیه سوخو35 را چند می فروشد؟

به گزارش شهر سرگرمی، سوخو-35 توانایی انجام گستره ای از دشوارترین مانور ها ازجمله مانور کبرا، مانور کولبیت، مانور زنگوله (بِل)، مانور تِیل اِسلاید و مانور هوک را در بالاترین کیفیت داراست. انجام مانور هِربست برای سوخو-35 بسیار پیش پا افتاده است.

روسیه سوخو35 را چند می فروشد؟

به گزارش خبرآنلاین؛ در شروع پروژه سوخو-35 مدل های پیش نمونه با پیش بال ساخته شده بودند؛ ولی در ادامه پروژه برای کاهش سطح مقطع راداری و بعلاوه چابکی در مانور هوایی، مهندسان تصمیم گرفتند که این پیش بال ها را حذف نمایند. مدل دارای پیش بال دیگر ساخته نمی گردد و در مجموع تنها 15 فروند سوخو-35 با پیش بال ساخته شده است.

همه نمونه های صادراتی نیز بدون پیش بال هستند. سوخو-35 از رادار بسیار نیرومند N 035 ایربیس E بهره می برد که به پلنگ برفی مشهور است. این رادار مدل پیشرفته ای از رادار N 011 M است که در جنگنده سوخو-27ام به کار رفته است. این رادار توانایی شناسایی اهداف هوایی در فاصله 400 کیلومتری را دارد و می تواند 30 هدف هوایی را از فاصله 300 کیلومتری رهگیری نموده و همزمان با 8 فروند از آن ها درگیر گردد. از آنجاییکه این رادار چندمنظوره دارای فناوری دهانه ترکیبی است، توانایی ارائه تصویر های باکیفیت از سطح زمین و عوارض جغرافیایی را دارا است.

این جنگنده بعلاوه از یک سامانه پیشرفته با نام OLS-35 بهره می برد که یک سامانه اوپتو الکترونیک است که می تواند روش های گوناگونی از رهگیری، ازجمله جستجو و ردیابی فروسرخ را در اختیار خلبان قرار دهد. جنگنده سوخو-35 می تواند از فاصله 300 کیلومتری موشک های هوا به هوا یا کروز شلیک کند. این جنگنده از دو موتور AL-41 F 1 S بهره می برد که از فناوری جهت دهی رانش برخوردار است. پیکربندی سامانه های جهت دهی رانش در سوخو-35 همچون پیکربندی به کار رفته در جنگنده های سوخو-30 ام کی آی و سوخو-57 است.

این فناوری، با حرکت دادن نازلِ موتورها، به سوخو-35 این امکان را می دهد تا دینامیک پرواز خود را بسرعت تغییر دهد و توانایی اَبَر چابکی بدست بیاورد تا با این روش بتواند پس از بروز واماندگی (استال)، همچنان با سرعت پایین مانور بدهد. این شیوه رزم با روش های غربی تفاوت بسیاری دارد؛ زیرا روش های غربی با تکیه بر حفظ و نگهداشتِ انرژی جنبشی جنگنده صورت می پذیرد و همواره با سرعت بالا انجام می گردد.

موتور های سوخو-35 این امکان را فراهم کردند که خلبان بتواند بدون استفاده از پس سوز به سرعت زبرصوت دست پیدا کند. بنا بر گزارش کارلو کوپ، تحلیلگر ارشد اندیشکده مطالعات هوایی استرالیا، ویژگی پرواز ابرپیمایشی که در سوخو-35 وجود دارد، موجب می گردد که این جنگنده بتواند با هواپیما های دیگر که با سرعت و ارتفاع بیشتری پرواز می نمایند به راحتی درگیر و پیروز گردد. کوپ ادعا کرد که این ویژگی باعث شده تا سوخو-35 به راحتی در نبرد با جنگنده اف-35 پیروز باشد.

شرکت آمریکایی رند کورپوریشن پس از یک پژوهش در سال 2008 میلادی، جنگنده سوخو-35 را برتر از اف-35 نامید.

منبع: فرارو
انتشار: 6 مرداد 1402 بروزرسانی: 6 مرداد 1402 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2223

به "روسیه سوخو35 را چند می فروشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه سوخو35 را چند می فروشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید