تفریحات استانبول برای بچه ها، تصاویر

به گزارش شهر سرگرمی، اگر در پی یک سفر خانوادگی و پرهیجان هستید، استانبول گزینه مناسبی برای شما است. یکی از مهم ترین نکته ها در سفر این است که برای تمامی اعضای خانواده مجذوب کننده باشد. این شهر دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی برای بزرگسالان است. در کنار آن بچه ها هم می توانند از تفریحات و جاذبه های مخصوص سن و سالشان لذت ببرند.

تفریحات استانبول برای بچه ها، تصاویر

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

بلیط هواپیما به شهرها و کشورهای مختلف برای بچه ها تا کمتر از یک سنی، به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد. هم چنین بسیاری از سرگرمیات هم چون کنسرت، پارک آبی و ... هم برای بچه ها نصف قیمت هستند.

در این مقاله به معرفی جاذبه های گردشگری و سرگرمیات مناسب بچه ها در شهر استانبول خواهیم پرداخت.

آکواریوم استانبول | Istanbul Aquarium

یکی از مکان هایی که دیدنی آن هم برای عظیمسالان و هم برای بچه ها مجذوب نماینده است، آکواریوم عظیم استانبول است. بازدید از آکواریوم استانبول، همچون این حس است که شما به زیر دریا سفر نموده اید. در این آکواریوم می توانید ماهی های کوچک و عظیم با رنگ ها و مدل های مختلف را دیدن کنید. کوسه های عظیم و کوچکی در این آکواریوم در حال شنا کردن هستند که می توانید به آن ها غذا دهید و در کنارشان غواصی کنید. هزاران گونه از موجودات دریایی در این آکواریوم گردآوری شده اند.

این مکان گردشگری در فاصله کمی نسبت به مرکز شهر قرار گرفته است بنابراین دسترسی به آن راحت است.

با مراجعه به این مکان گردشگری می توانید 2 الی 3 ساعت در آن وقت بگذرانید. در یکی از بخش های این مجموعه یک سینمای 5 بعدی با تکنولوژی پیشرفته صدا، صوت و تجهیزات فضاسازی قرار گرفته است. کافه و رستوران هم در این مجموعه وجود دارد که می توانید از آن ها بهره ببرید.

پارک برفی یا اسنو پارک استانبول | Torium AVM

پارک برفی استانبول در تمامی فصل های سال پذیرای گردشگران و جهانگرد ها است. حتی در فصل های گرم تابستان هم می توانید به این پارک بروید و همراه بچه ها خود از سرگرمیاتی هم چون اسکی، تیوپ سواری، سرسره های برفی و ... لذت ببرید.

مینیاتُرک استانبول | Miniaturk

یکی از برترین سرگرمیات برای بچه ها در استانبول بازدید از موزه مینیاترک استانبول است. خانواده ها در کنار بچه ها خود می توانند لحظات بسیار شادی را سپری نمایند. این موزه آثار دیدنی ترکیه را با ظاهری منحصر به فرد به بازدید نمایندگان نمایش می دهد.

این موزه بیش از 105 مدل از آثار تاریخی ترکیه را در خود جای داده است. این مدل ها ابعاد کوچکی دارند که تمامی ویژگی های مدل های عظیم و اصلی در آن ها وجود دارد. دیدنی این مدل ها برای بچه ها بسیار مجذوب نماینده است.

موزه مینیاترک استانبول عظیم ترین پارک موزه مینیاتور در جهان است. در تمام روزهای هفته به جز جهارشنبه می توانید از این موزه بازدید کنید.

پارک کیدزانیا استانبول | KidZania Istanbul

یکی از برترین سرگرمیات برای بچه ها، پارک کیدزانیا در این شهر است. بچه ها 4 الی 14 ساله می توانند در این پارک حضور پیدا نمایند و از سرگرمیات آن لذت ببرند. پارک کیدزانیا یک سرگرمی نسبتاً متفاوت محسوب می گردد. این مجموعه شبیه به یک شهر ساخته شده است. بچه های که به این پارک مراجعه می نمایند هم چون شهفرایندان آن هستند و می توانند شغل مورد علاقه خود را در این پارک بازی نمایند. بچه ها در پارک کیدزانیا می توانند بیشتر از 3 ساعت وقت بگذرانند. در تمامی روزها می توانید از ساعت 10 صبح الی 4 بعد از ظهر با کودک خود به این پارک مراجعه کنید.

پارک شهربازی ویالند استانبول | Vialand Park Istanbul

یکی از برترین شهربازی های ترکیه، ویالند پارک در استانبول است. این شهربازی از وسایل و بازی های بسیار گوناگونی تشکیل شده است که می تواند تمامی رنج های سنی را پوشش دهد. برای رسیدن به این پارک می توانید از اتوبوس و یا تاکسی های بیسیم استانبول بهره ببرید. بلیط های وسایل بازی این پارک به دو نوع تقسیم می شوند. بلیط هایی که باید برای استفاده از آن ها در صف بایستید و بلیط هایی که احتیاج به صف ندارند. دستگاه های این پارک شامل تجهیزاتی هم چون تونل سافاری، رودخانه دیوانه، جت اسکی، کینگ کنگ، ترن هوایی، چرخ و فلک و ... می گردد.

یک مرکز خرید هم در این مجموعه وجود دارد که می توانید به آن مراجعه کنید.

دلفیناریوم استانبول | Istanbul Dolphinarium

دلفیناریوم استانبول یکی از برترین پارک های مصنوعی استانبول است که در منطقه ای به نام ایوپ قرار گرفته است. این مجموعه عظیم ترین دلفیناریوم در اروپا است. در این مجموعه می توانید نمایش های مختلفی از دلفین های باهوش و بازیگوش را دیدن کنید و سایر موجودات دریایی هم چون نهنگ های سفید را از نزدیک ببینید. این سرگرمی برای بچه ها بسیار لذت بخش است.

موزه اسباب بازی استانبول | Istanbul Toy Museum

این موزه در یک ساختمان قرار گرفته است که به سبک باروک طراحی و ساخته شده است. این موزه یک فضای کلاسیک دارد. بیش از 4 هزار اسباب بازی قدیمی را در خود جای داده است. این اسباب بازی ها از سراسر جهان جمع آوری شده اند و دیدنی آن ها برای بچه ها و حتی عظیمسالان لذت بخش است.

مزرعه پروانه استانبول | Istanbul Butterfly Farm

در این مزرعه بیش از صد نوع پروانه مختلف نگهداری می گردد که دیدنی آن ها بچه ها را بسیار ذوق زده می نماید. در بدو ورود به این مزرعه یک فیلم چند دقیقه ای از زندگی پروانه ها پخش می گردد و پس از آن یک راهنما شما را به بازدید پروانه های مختلف می برد. می توانید این پروانه ها را از نزدیک به صورت زنده دیدن کنید و با آن ها عکس بگیرید.

سفر به بویوکادا | Buyukada

بویوکادا یکی از زیباترین جزیره هایی است که در نزدیکی استانبول قرار کرفته است. این جزیره چشم انداز بسیار زیبایی دارد و آب و هوای آن معتدل و مطلوب است. در این جزیره سرگرمیات بسیار زیادی هم چون اسب سواری، دوچرخه سواری، سرگرمیات آبی و ... وجود دارد که می تواند برای کودک شما لذت بخش باشد.

موزه رحیمی کوچ استانبول | Rahmi M Koç Museum

موزه رحیمی کوچ یکی از هیجان انگیزترین سرگرمیات برای بچه ها در استانبول محسوب می گردد. در این موزه بچه ها می توانند بر روی جایگاه هواپیما بنشینند و یا سوار زیردریایی شوند و سفر با آن را تجربه نمایند. انواع ماشین آلات هم چون موتورهای بخار قدیمی و لوکوموتیو در این موزه وجود دارد که بچه ها می توانند آن ها را دیدن نمایند. دیدنی قایق های قدیمی، اتوموبیل های کلاسیک و ... در این مجموعه برای بچه ها خالی از لطف نیست.

بازدید از موزه رحیمی کوچ در میان بچه ها بسیار پرطرفدار و محبوب است. دو رستوران بسیار با کیفیت هم در این مجموعه قرار گرفته است که می توانید از آن ها بهره ببرید.

فارستانبول | Forestanbul

یکی از برترین مجموعه های سرگرمیی استانبول، فارستانبول است که در سال 2014 تاسیس شده است. این مجموعه یک نوع پارک جنگلی است که 12 فعالیت مختلف سرگرمیی در آن وجود دارد. بخش مربوط به دیوار نوردی، طی کردن مسیرهای مرتفع با طناب، زمین های بازی مخصوص و ... بخش های مختلف این پارک را تشکیل می دهند.

تور بسفر استانبول | Bosphorus

یکی از مهم ترین مکان های گردشگری استانبول پل بسفر است. تورهای مختلفی برای آشنایی با پل اجرا می گردد. بخشی از این تورها روی قایق صورت می گیرد. قایق سواری و دیدنی دریا برای بچه ها بسیار مجذوب نماینده است علاوه بر این به یاری این تورها می توانید با بخشی از تاریخ ترکیه هم آشنا شوید.

موزه دریایی | The Naval Museum

این موزه در سال 1897 تاسیس شده است. موزه دریایی استانبول متشکل از تجهیزات قدیمی هم چون تورهای ماهیگیری، قایق ها، تجهیزات کشتی قدیمی، قطعات مختلف و ... است. دیدنی این تجهیزات تجربه بسیار خوبی است و برای بچه ها هم لذت بخش است.

مرکز خرید آکوافلوریا | Aqua Florya

بخشی از مرکز خرید آکوافلوریا مخصوص بچه ها و نوجوانان طراحی شده است. در یکی از طبقه های این مرکز خرید یک شهربازی با وسایل متفاوت قرار گرفته است. بچه ها در این مجموعه می توانند از وسایلی هم چون واقعیت های مجاری، هاکی، بازی های کامپیوتری و ... استفاده نمایند. در این مرکز خرید یک سینما و آکواریوم هم قرار گرفته است.

هتل مناسب بچه ها در استانبول | Momciergi Hotel

این هتل به وسیله یک مادر و نویسنده ترکیه ای ساخته شده و در خدمت بچه ها و خردسالان قرار گرفته است. وسایل بازی بسیار زیادی مخصوص بچه ها در این هتل قرار گرفته است. اگر قصد گشت و گذار در استانبول را دارید می توانید بچه ها خود را به این هتل بسپارید.

سخن پایانی

بسیاری از افرادی که به استانبول سفر می نمایند تنها به بازدید جاذبه هایی هم چون ایاصوفیه، مسجدها، موزه ها و ... می فرایند. این کار ممکن است برای بچه ها خسته نماینده باشد. بنابراین بهتر است از مکان هایی که برای بچه ها هم مناسب است بازدید کنید. استانبول جاذبه های گردشگری متنوعی دارد و برای عموم سلیقه ها در تمامی سنین مکان های سرگرمیی وجود دارد. برترین زمان سفر به استانبول بهار و تابستان است. اگر با کودک خود به این شهر سفر می کنید بهتر است بلیط هواپیما استانبول خود را برای ماه های اردیبهشت الی شهریور بخرید.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1655

به "تفریحات استانبول برای بچه ها، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریحات استانبول برای بچه ها، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید