روسیه: امیدواریم شبه نظامیان کُرد به موقع از مرز ترکیه خارج شوند

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، الکساندر لاورِنتی یِف فرستاده ویژه روسیه در امور سوریه روز دوشنبه اظهار داشت که مقامات مسکو امیدوارند شبه نظامیان کُرد در سوریه بتوانند نیروهای نظامی خود را به موقع از منطقه مرزی و مجاور با ترکیه خارج نمایند.

روسیه: امیدواریم شبه نظامیان کُرد به موقع از مرز ترکیه خارج شوند

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

لاورنتی یِف در شهر ژنو به خبرنگاران گفت: بیایید امیدوار باشیم. خواهیم دید. نمی گویم که تضمین هایی وجود ندارد [که آنها در بازه زمانی 150 ساعته برای عقب نشینی نیروها زمانی نداشته باشند]. توافقی میان رؤسای جمهور ما [روسیه و ترکیه] حاصل شده که به این معناست هر دو رئیس جمهور تضمین های مشخصی داده اند. باید صبر کرد و دید.

این نماینده ویژه روسیه در امور سوریه همچنین در خصوص طرحهای آمریکا برای حفاظت از میادین نفتی در شمال شرقی سوریه گفت که این منطقه باید تحت کنترل و نظارت دولت سوریه باشد.

این در حالی است که اوایل روز دوشنبه، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت که واشنگتن به نیروهای روسیه و سوریه اجازه دسترسی به این میادین نفتی را نخواهد داد و در عوض، اطمینان می یابد که نیروهای کُرد کنترل و نظارت بر این منطقه را در دست بگیرند.

لازم به ذکر است که در توافق حاصله میان روسیه و ترکیه، مهلت قانونی برای عقب نشینی نیروهای کُرد از منطقه مرزی 30 کیلومتری در شمال شرقی سوریه ساعت 6 بعدازظهر روز سه شنبه به وقت مسکو به اتمام می رسد.

لازم به ذکر است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی روز 22 اُم اکتبر طی نشستی در تفرجگاه ساحلی روسیه در شهر سوچی به توافق رسیدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 472

به "روسیه: امیدواریم شبه نظامیان کُرد به موقع از مرز ترکیه خارج شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: امیدواریم شبه نظامیان کُرد به موقع از مرز ترکیه خارج شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید