راه افتادن 10 آشکده بزرگ در جاده چالوس ، میراث فرهنگی: گردشگری خوراک در همه جای دنیا درآمدزایی زیادی دارد

به گزارش شهر سرگرمی، سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی البرز با اشاره به فعالیت 10 آشکده بزرگ در محور کرج-چالوس و لزوم ساماندهی آنها، گفت: عرصه فعالیت این آشکده ها به منابع طبیعی متعلق است و صاحبان این مراکز مالکیتی بر فضای فعالیت خود ندارند.

راه افتادن 10 آشکده بزرگ در جاده چالوس ، میراث فرهنگی: گردشگری خوراک در همه جای دنیا درآمدزایی زیادی دارد

به گزارش خبرنگاران، شهرام علی محمدی با اشاره به ضرورت مشخص تکلیف آشکده های مستقر در محور کرج- چالوس اظهار کرد: در این مسیر حدود 10 آشکده بزرگ وجود دارد که به دلایلی متولی آنها مشخص نیست و همین امر نظارت بر نحوه فعالیت آنها را مشکل کرده است.

وی ادامه داد: طی سال های گذشته پیگیری هایی برای مشخص تکلیف این ایستگاه های گردشگری خوراک اجرا شده ولی متاسفانه تا کنون نتیجه بخش نبوده است.

وی اضافه کرد: عرصه فعالیت این آشکده ها به منابع طبیعی متعلق است و صاحبان این مراکز مالکیتی بر فضای فعالیت خود ندارند.

این مسئول توضیح داد: تا زمانی که مالکیت این فضاها مشخص نشود، دستگاه متولی برای نظارت بر کیفیت و کمیت فعالیت این واحدها هم در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در این شرایط میراث فرهنگی امکان نرخگذاری، ساماندهی و نظارت دقیق بر فعالیت این واحدها را ندارد و علی رغم اینکه این آشکده ها اشتغال زیادی ایجاد کرده اند، صاحبان آنها با مسائل زیادی روبرو هستند.

علی محمدی تاکید کرد: برای حل این مشکل، به همدلی سایر ارگان های مربوطه مثل اداره کل منابع طبیعی نیاز داریم تا حتی شده در قالب تفاهم نامه ای شرایط عرصه این واحدها را مشخص کنند تا میراث فرهنگی بتواند برای اعیان آنها برنامه ریزی کند.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی البرز ادامه داد: گردشگری خوراک در همه جای دنیا درآمدزایی زیادی دارد و منجر به رونق صنعت گردشگری بسیاری از شهرها و محورهای گردشگری شده است.

این مسئول گفت:جاده چالوس هر روزه میزبان مسافران زیادی است و عرضه غذاهای سنتی مثل آش در این محور می تواند تاثیر به سزایی در رونق اقتصاد مردم این منطقه دارد.

وی گفت: باید شرایطی ایجاد شود که مسافران با لذت تمام و با خاطره ای خوش از خوردن غذاهای سنتی مثل آش در کنار رودخانه زیبای کرج لذت ببرند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2185

به "راه افتادن 10 آشکده بزرگ در جاده چالوس ، میراث فرهنگی: گردشگری خوراک در همه جای دنیا درآمدزایی زیادی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه افتادن 10 آشکده بزرگ در جاده چالوس ، میراث فرهنگی: گردشگری خوراک در همه جای دنیا درآمدزایی زیادی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید