تور یونان ارزان: ملاقات رئیس جمهور یونان با مرکل

به گزارش شهر سرگرمی، در ملاقات بین مرکل و رئیس جمهور یونان، مسئله روابط تقریبا تیره یونان با آلمان در کانون توجه نهاده شد.

تور یونان ارزان: ملاقات رئیس جمهور یونان با مرکل

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از ایندیپندنت، دیدار با اکاترینی ساکلاروپولو، رئیس جمهوری یونان اولین دیدار رسمی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در طول سفرش به این کشور بود که پیرامون مسائلی از جمله بحران مالی یونان و روابط آلمان با اروپا گفت وگو کردند.

ساکلاروپولو با اشاره به روابط بین دو کشور به مرکل گفت: دوره های سخت و پرتنشی وجود داشت. بحران مالی که بسیاری از کشورهای اروپایی با آن روبرو شده بودند، عمدتا یونان را که از آن خواسته شده بود تا بهای سنگینی بپردازد، در موقعیت دشواری قرار داد. چنین شرایطی بی سابقه بود و ما احساس می کردیم که چقدر خودمان و کشورمان تنها است.

بحران مالی یونان که در اواخر سال 2019 شروع شد، شاهد نابودی یک چهارم اقتصاد این کشور و خروج یونان از یورو، واحد پول مشترک بسیاری از اعضای اتحادیه اروپا بود.

آلمان بزرگترین مشارکت کننده در سه بسته یاری مالی بین المللی بود که یونان از سال 2010 تا 2018 آن را دریافت کرد.

از طرفی اقتصاد یونان تحت نظارت دقیق نهاده شد و یک سری اصلاحات از جمله افزایش مکرر مالیات و کاهش حقوق بازنشستگی و هزینه های عمومی از مراقبت های بهداشتی گرفته تا زیرساخت ها که موجب نارضایتی بود، اعمال شد.

اقتصاد یونان سال ها از مدیریت ضعیف و خرج بیش از حد اموال عمومی رنج برده بود که شرایط بد مالی این کشور را تشدید می کرد و از طرفی هم شرایط اعمال شده در ازای نجات اقتصاد این کشور، بسیار سخت و طاقت فرسا بود.

بسیاری از یونانی ها مرکل، صدراعظم آلمان و ولفگانگ شوبله، وزیر دارایی آلمان را به علت دوره سخت مالی که منجر به افت استانداردهای زندگی و رکود مالی در کشورشان شد، مقصر دانستند. در مقطعی نرخ بیکاری به 28 درصد رسید و بیکاری جوانان از 60 درصد فراتر رفت.

اما با بهبود تدریجی شرایط مالی کشور، روابط با آلمان و احساسات عمومی نسبت به خود مرکل نیز بهبود یافت.

ساکلاروپولو گفت: من معتقدم که زمان سپری شده است و تجربیاتی که در این دوره از آن ها آموختیم به درک متقابل و نتیجه گیری های مفید برای حال و آینده یاری نموده است. مهم است که اروپا انسجام خود را حفظ کند و این مسئله در مدیریت اروپا در قبال همه گیری کرونا و در صندوق بازیابی مالی نشان داده شد.

مرکل به رئیس جمهور یونان چنین پاسخ داد: شما به روابط تیره ما در این سال ها اشاره نمودید؛ اما این روابط اساسا ریشه ای و بنیادی است. گفت وگو همواره کلیدی برای دستیابی به توافق و راهکار تلقی می گردد.

مرکل گفت که چالش های مختلفی از جمله بی ثباتی واحد پول یورو و اصلاحاتی که باید در همه کشورها و در یونان انجام می شد، وجود داشته است و بعلاوه وی به طور خلاصه به موضوع مهاجرت اشاره نمود.

مرکل گفت: آنچه در این دوره به ما قدرت داد این واقعیت بود که ما همواره این احساس را داشتیم که به یکدیگر تعلق داریم و بعلاوه معتقدم که این حس اساسی است که باید داشته باشیم.

مرکل پس از دیدار با ساکلاروپولو، رئیس جمهور یونان، با کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان، وارد مذاکره شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1848

به "تور یونان ارزان: ملاقات رئیس جمهور یونان با مرکل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: ملاقات رئیس جمهور یونان با مرکل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید