دستور الکاظمی برای اجرای توافق بغداد - پکن

به گزارش شهر سرگرمی، نخست وزیر عراق دستور اجرای توافق بغداد - پکن را صادر کرد.

دستور الکاظمی برای اجرای توافق بغداد - پکن

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روسیا الیوم، حسن ناظم، وزیر فرهنگ و رسانه و سخنگوی هیأت دولت عراق در نشست خبری گفت، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق دستورداد که اجرای توافقنامه عراق با چین شروع گردد چرا که اجرایی شدن آن موقع زیادی خواهد برد.

وی اضافه نمود، دولت عراق از گگرددن سیاست خود به روی دنیا استقبال می نماید و به دنبال ایجاد آینده ای جدید برای عراق است آینده ای که در آن نقطه تلاقی با سایر کشورها باشد.

پرونده توافق با چین طی ماههای گذشته جنجال زیادی در عراق ایجاد کرد و سیاستمداران عراق نسبت به آن تردید داشتند و بعضی از آنها گفتند، اصلا توافقنامه ای وجود ندارد. در حالی که عادل عبدالمهدی، نخست وزیر سابق عراق بر وجود آن تاکید داشت.

پیش از این الکاظمی با اشاره به حرف و حدیث ها درباره لغو نتایج سفر عبدالمهدی به چین تاکید نموده بود، توافقنامه ای به عنوان جایگزین توافقنامه با چین وجود ندارد.

سپتامبر 2019 یک ماه قبل از شروع اعتراضات مردمی در عراق، عبدالمهدی در سفری پنج روزه به چین رفت و هشت توافق نامه و یادداشت تفاهم با این کشور در زمینه های اقتصادی، تجاری، امنیتی، عمران، ارتباطات، فرهنگ و آموزش امضا کرد.

در این راستا، محمد صالح، مشاور امور اقتصادی نخست وزیر عراق گفت، این توافق نامه 20 ساله که به دلیل وجود بحران اقتصادی در عراق سال 2020 اجرایی نشد، پس از تصویب قانون بودجه دولت فدرال در امسال میلادی، وارد فاز اجرایی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1515

به "دستور الکاظمی برای اجرای توافق بغداد - پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور الکاظمی برای اجرای توافق بغداد - پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید