درخواست شرکت در کمیسیون پزشکی برای ازکارافتادگی غیرحضوری شد

به گزارش شهر سرگرمی، برای بهبود فرآیندها با رویکرد کاهش مراجعات و افزایش رضایتمندی و ارائه خدمات غیرحضوری به مخاطبان، سامانه درخواست غیرحضوری و سیستم جامع کمیسیون های پزشکی از ابتدای بهمن ماه امسال در سراسر کشور راه اندازی شد.

درخواست شرکت در کمیسیون پزشکی برای ازکارافتادگی غیرحضوری شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، بر این اساس تمامی مراحل مربوط به اخذ درخواست شرکت در کمیسیون پزشکی موضوع ماده 91 قانون تامین اجتماعی جهت مشخص اندازه ازکارافتادگی و معرفی بیمه شده به کمیسیون پزشکی به صورت غیرحضوری و الکترونیکی امکان پذیر شده است و احتیاجی به مراجعه به شعب برای درخواست این خدمت نیست.

بیمه شدگان محترم برای ثبت درخواست غیرحضوری کمیسیون پزشکی می توانند به نشانی es.tamin.ir مراجعه و پس از ثبت نام و دریافت رمز عبور به بخش امور بیمه شدگان مراجعه و با انتخاب گزینه ثبت درخواست کمیسیون پزشکی و کنترل و تایید اطلاعات هویتی و سوابق بیمه پردازی نسبت به تکمیل و بارگذاری مستندات درمانی اقدام تا از این خدمت برخوردار شوند.

واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی نیز موظفند حداکثر ظرف مدت 10 روز به درخواست بیمه شده متقاضی ازکارافتادگی رسیدگی و در صورت احراز شرایط قانونی نسبت به معرفی بیمه شده به کمیسیون پزشکی اقدام کنند.

واحدهای درمانی مسئول تشکیل کمیسیون های پزشکی نیز می بایست در اسرع وقت نسبت به تشکیل جلسه کمیسیون پزشکی اقدام و نتیجه رای صادره را به بیمه شده اطلاع و در سامانه جامع کمیسیون پزشکی بارگذاری کنند.

گفتنی است، کلیه مراحل انجام کار از ثبت تقاضا، معرفی به کمیسیون پزشکی، نوبت دهی جهت شرکت در جلسه کمیسیون پزشکی به صورت پیامک به بیمه شده اطلاع رسانی می گردد، ضمن اینکه امکان مشاهده کلیه مراحل انجام کار و بعلاوه مفاد رای صادره کمیسیون پزشکی و امکان اعتراض به آن نیز به وسیله منویدرخواست های من موجود درسامانه غیرحضوری برای متقاضی فراهم است.

بعلاوه نحوه استفاده از سامانه جامع کمیسیون پزشکی در قالب ویدئوی آموزشی و راهنمای کاربری در سامانه غیرحضوری تعبیه شده که بیمه شدگان محترم می توانند قبل از ثبت درخواست معرفی به کمیسیون پزشکی نسبت به مشاهده و مطالعه آن اقدام و در صورت احتیاج به هرگونه هدایت با شماره 1420 مرکز ارتباطات مردمی تماس حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1970

به "درخواست شرکت در کمیسیون پزشکی برای ازکارافتادگی غیرحضوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست شرکت در کمیسیون پزشکی برای ازکارافتادگی غیرحضوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید