خبرنگاران نخست وزیر کانادا قرنطینه شد

به گزارش شهر سرگرمی، تهران- خبرنگاران- جاستین ترودو روز پنجشنبه بعد از شدیدتر شدن تب همسرش و آزمایش دریافت از وی برای ویروس کرونا، در قرنطینه نهاده شد.

خبرنگاران نخست وزیر کانادا قرنطینه شد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

به گزارش بلومبرگ، از آنجا که علائم شبه آنفلونزا سوفی گرگیر همسر ترودو شدیدتر شده و از وی برای تشخیص ویروس کرونا معروف به کووید 19 آزمایش گرفته شده است، نخست وزیر کانادا هم در قرنطینه خانگی نهاده شد.

دفتر نخست وزیری کانادا در بیانیه ای مطبوعاتی اظهار داشت که علائم ابتلا به بیمارس همسر ترودو پس از بازگشت وی از یک سفر به انگلیس ظاهر شده است.

براساس این بیانیه، نخست وزیر کانادا در حالی که هیچ علائمی ندارد، تا زمانی که نتایج آزمایش همسرش معین نشود در قرنطینه خانگی قرار خواهد داشت.

کانادا روز چهارشنبه اظهار داشت که بنیادی با بودجه یک میلیارد دلار کانادا (730 میلیون دلار آمریکا) برای یاری به کارکنان بخش بهداشت ودرمان به منظور رویارویی با شمار فزاینده موارد تازه ابتلا به ویروس کرونا و یاری به کارگران این کشور که وادار به ماندن قرنطینه هستند، تاسیس نموده است.

این بودجه برای خرید ماسک و دیگر کالاهای تدارکاتی برای کارکنان بخش بهداشت و درمان و همچنین پژوهش برای ساخت واکسن این ویروس هزینه خواهد شد.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا که تا بامداد چهارشنبه، 93 مورد تائید شده ابتلا به این ویروس و یک مرگ ناشی از آن ثبت نموده، گفت که کانادا تا به امروز خوشبخت بوده است.

دولت کانادا برای اختصاص بودجه بیشتر به این موضوع ابراز آمادگی نموده است.

این در حالیست که مقام های ایالت اونتاریو کانادا گفتند که تاریخ مصرف 55 میلیون ماسک ان 95 موجود در انبارها منقضی شده و قابل استفاده نیست.

در حالی که ویروس کرونا در کانادا به سرعت در حال شیوع بوده و احتیاج به ماسک نسبت به دیگر اقلام بیش از هر زمان دیگر وجود دارد، مقام های ایالت اونتاریو اظهار داشتند: تاریخ مصرف میلیون ها ماسک که توسط این ایالت در پی شیوع ویروس سارس و برای محافظت از کارکنان مراقبت های بهداشتی انبار شده بود اکنون منقضی شده است.

ایالت انتاریو 13 سال پس از مبتلا به ویروس کشنده سارس در سال 2002 و 2003، در زمان حاضر حدود 55 میلیون ماسک ان 95 و سایر تجهیزات پزشکی را جمع آوری کرد. اما مقام های استانی تایید نموده اند که تاریخ مصرف این ماسک ها سرانجام یافته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 827

به "خبرنگاران نخست وزیر کانادا قرنطینه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخست وزیر کانادا قرنطینه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید