خبرنگاران ایران حمله تروریستی به مدرسه دخترانه در کابل را محکوم کرد

به گزارش شهر سرگرمی، تهران- خبرنگاران- نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان، با محکومیت حمله تروریستی به مدرسه دخترانه ای در کابل گفت: راه حل صلح و امنیت افغانستان، در داخل این کشور و با تفاهم همه گروه های افغان امکانپذیر است.

خبرنگاران ایران حمله تروریستی به مدرسه دخترانه در کابل را محکوم کرد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد ابراهیم طاهریان با تسلیت دولت و ملت ایران به دولت و ملت مسلمان افغانستان، جنایت وحشیانه و حمله تروریستی به مدرسه دخترانه ای در کابل را شدیدا محکوم کرد.

نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان که شب گذشته و در نشستی با حضور علما شیعه و سنی ولایت هرات و فرهنگیان در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات سخنرانی می کرد این حادثه را بسیار اندوهناک و تاسف آور توصیف کرد.

طاهریان ابراز امیدواری کرد در اسرع وقت شاهد سرانجام جنگ و درگیری در افغانستان باشیم تا امت اسلامی و ملت افغانستان در ماه رمضان شاهد چنین حوادث و مصیبت هایی نباشند.

وی اضافه نمود: راه کار صلح و امنیت افغانستان، در داخل این کشور و با تفاهم همه گروه های افغان امکانپذیر است و جمهوری اسلامی ایران همیشه کوشش نموده با ایجاد یک اجماع ملی در افغانستان به برقراری تفاهم، حفظ دستاوردها و توسعه ثبات یاری کند.

در انفجاری که ساعت 16 و 30 روز شنبه (به وقت محلی) در مقابل مدرسه سیدالشهداء واقع در غرب کابل رخ داد. براساس آمارهای منتشر شده از سوی بیمارستانهای کابل پایتخت افغانستان نشان می دهد که در حمله به مدرسه سیدالشهدای غرب کابل 55 نفر کشته و 151 تن زخمی شده اند که بیشتر آنان از دانش آموزان هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1597

به "خبرنگاران ایران حمله تروریستی به مدرسه دخترانه در کابل را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایران حمله تروریستی به مدرسه دخترانه در کابل را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید