خبرنگاران انسان سالم، محور توسعه جامعه است

به گزارش شهر سرگرمی، زنجان- خبرنگاران- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: سلامتی انسان، محور اصلی توسعه، آرامش و بالندگی جامعه بوده و رویکرد مسؤولان در کل کشور نیز پرورش انسان سالم در جامعه اسلامی است.

خبرنگاران انسان سالم، محور توسعه جامعه است

خدابخش مرادی نافچی شامگاه یکشنبه در جلسه قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل استان زنجان، گفت: رویکرد اصلی این قرارگاه نیز تلاش برای سلامتی جامعه و پیشگیری از ابتلای شهروندان به ویرس کرونا است.

وی با بیان اینکه اثرگذاری انسان سالم، عالم و پویا در توسعه کشور بیش از انسان بیمار است، خاطرنشان کرد: باید برای داشتن جامعه سالم تلاش کنیم زیرا در غیر این صورت هم انسان را از دست می دهیم و هم هزینه هایی به سبد هزینه خانوار اضافه می شود.

مرادی نافچی اضافه نمود: طبق گفته پزشکان، طولانی بودن دوره بیماری و عدم شناسایی دارو برای مقابله با ویروس کرونا از مختصات این بیماری است لذا تمام مدیران باید آگاهی های لازم، صحیح و به موقع را ابتدا برای خود و سپس محیط پیرامون حوزه مسؤولیت و ماموریت خود منتقل کنند.

وی شرح داد: رویکرد ما آگاهی بخشی و پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: ادارات، بخشی از جامعه هستند و تمام دستگاه های اجرایی مکلفند ساز و کار پیشگیری و سالم سازی محیط را آموزش دهند تا فردی از همکاران آن دستگاه به ویروس کرونا مبتلا نشود.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، گفت: تعطیلی به معنای ورود ویروس به این مراکز نیست اما رویکرد این است که پیشگیری کنیم تا فردی مبتلا نشود.

مرادی نافچی اضافه نمود: همچنین تعطیلی به معنای ترک منزل، بازارگردی و یا مسافرت نیست بلکه تعطیلی به این دلیل است که فرد از خانه خارج نشود و مراقبت های بهداشت فردی را در خانه رعایت کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان شرح داد: دستگاه ها و مراکزی که دارای کانون های جمعیتی هستند حداکثر ظرف 24 ساعت آینده باید شیوه نامه و ساز کار بهداشتی مربوط به این کانون ها را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان تنظیم و به دبیرخانه کارگروه زیستی ارائه دهند و از تمام دستگاه ها و مراکز عمومی انتظار می رود به رعایت مسائل بهداشتی در این مراکز توجه ویژه شود.

ضد عفونی کردن وسایل نقلیه عمومی درون و برون شهری، نظارت بر جمع آوری دقیق و بهداشتی زباله ها، ممنوعیت برگزاری اردوها، تعطیلی مسابقات ورزشی، نظارت بر اصناف، تامین مواد ضدعفونی به مقدار مورد نیاز، در اختیار قرار دادن امکانات و نیروی انسانی دستگاه ها در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی و ارائه آموزش های لازم برای همکاران و جامعه هدف از مواردی بود که معاون استاندار زنجان برای رعایت بهداشت و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تاکید کرد.

معاون استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از حضور پرشور مردم استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: مردم شریف و نجیب استان زنجان با مشارکت در انتخابات، برگ زرین دیگری به افتخارات این استان اضافه نمودند و زنجان، یکی از استان های با مشارکت بالا در این انتخابات در سطح کشور بود.

وی اضافه نمود: از مجموعه عوامل در هیات اجرایی، هیات نظارت، بازرسان، معتمدان، اعضای شورای تامین و مدیران دستگاه های اجرایی استان که با ستاد انتخابات استان در این برنامه مهم، همکاری داشتند قدردانی می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 777

به "خبرنگاران انسان سالم، محور توسعه جامعه است" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران انسان سالم، محور توسعه جامعه است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انسان سالم، محور توسعه جامعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید