خاص ترین کالای ملی در کوثر

به گزارش شهر سرگرمی، افتتاح 2 مرکز توانمندسازی بانوان کوثر در منطقه 5 نقطه عطفی در فعالیت مالی زنان سرپرست خانوار و مسیری هموار برای اشتغالزایی آنهاست.

خاص ترین کالای ملی در کوثر

خبرنگاران - سمیرا باباجانپور: 50 مرکز توانمندسازی و اشتغالزایی بانوان کوثر در شهر تهران وجود دارد که از این تعداد 4 مرکز در منطقه 5 واقع شده است. سهم 10 درصدی منطقه 5 در فعالیت مراکز کوثر زمینه را برای توسعه این مراکز در منطقه فراهم نموده است. معاون فرهنگی واجتماعی شهردار منطقه 5 درباره نقش مراکز توانمندسازی و اشتغالزایی کوثر می گوید: با توجه به نقش مهم اشتغال در کاهش آسیب های اجتماعی بانوان، توسعه مراکز مهارت آموزی برای توانمندسازی این قشر اهمیت ویژه ای دارد.

سید حسین دلبری با اشاره به تجهیز و راه اندازی 2 مرکز جدید در منطقه 5 می گوید : یکی از این مراکز در زمینه فراوری چرم و مرکز دیگر به فراوری و مهارت آموزی صنایع دستی و میناکاری اختصاص یافته ودر این 2 مرکز مهارت آموزی برای 200 نفر از بانوان زمینه اشتغال فراهم شده است.

  • در آستانه افتتاح پنجمین مرکز

فرزانه لشکری رئیس اداره بانوان شهرداری منطقه 5 ازتلاش برای راه اندازی پنجمین مرکز توانمندسازی و اشتغالزایی کوثر در منطقه خبر می دهد و می گوید: امیدواریم تا قبل از نوروز پنجمین مرکز را هم افتتاح کنیم. خوشبختانه شهرداری منطقه توجه ویژه ای به توسعه مراکز کوثر دارد. زمانی که طرح راه اندازی مرکز توانمندسازی کوثر در شهرداری تهران مطرح شد همه مناطق موظف شدند تا زمینه فعالیت زنان در مراکز کوثر را فراهم نمایند. اما این موضوع به درستی مورد توجه قرار نگرفت و در برخی مناطق مراکز کوثر فعالیت چشمگیری ندارند. خوشبختانه درمنطقه 5 سعی نموده ایم چراغ کارگاه های توانمندسازی را روشن نگه داریم و توسعه آنها نیز در دستور کار شهرداری واقع شده است.

  • اولویت با زنان کارآفرین است

زنان سرپرست خانوار و نیازمندان منطقه در این مراکز بیمه می شوند و حقوق دریافت می نمایند و پس از مدتی که به توانمندی رسیدند از حمایت شهرداری خارج می شوند و به صورت یک فرد توانمند و بامهارت وارد عرصه کار و جامعه خواهند شد. رئیس اداره بانوان شهرداری منطقه 5 دراین باره شرح می دهد:کارگاه های چرم دوزی، سفال و فراوری پوشاک ایرانی در مراکز کوثر منطقه 5 فعال هستند. هدف حمایت از فراورینمایندگان و کارآفرینانی است که فراوری ایرانی دارند و می توانند نیروهای کار خود را علاوه بر آموزش رایگان بیمه نمایند و حقوق ماهانه برایشان درنظر بگیرند. آموزش زنان توانمند و کارآفرین و ایجاد شرایط کار و اشتغال برای آنها از اهداف مهم فعالیت مراکز کوثر است. نکته مهم این است که در این مرکز خاص ترین کالاهای ملی در زمینه پوشاک،چرم وسفال فراوری می گردد مراکز کوثر منطقه 5 در محله های کوهسار، کن و در حاشیه بزرگراه شهید باکری واقع شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 750

به "خاص ترین کالای ملی در کوثر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاص ترین کالای ملی در کوثر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید