حقوق معلمان چطور تا یک میلیون تومان افزایش می یابد؟

به گزارش شهر سرگرمی، وزیر آموزش و پرورش گفت: برای فرهنگیان فاقد مسکن با وزارت راه و شهرسازی توافق کردیم تا 170 هزار فرهنگی در شهرها و روستاها صاحب خانه شوند. این توافق در سه سال اجرایی می شود.

حقوق معلمان چطور تا یک میلیون تومان افزایش می یابد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: سیاستهای دولتهای یازدهم و دوازدهم حمایت از فرهنگیان و بهبود منزلت معلمان بوده است. طی این سالها علاوه بر افزایش های سالیانه حقوق، حقوق فرهنگیان متمایز از افزایش های سالیانه طی سالهای 93، 95 و 96 حدود 14 درصد بیش از سایر کارکنان دولت به ردیف های فوق العاده شغل و فوق العاده ویژه فرهنگیان اضافه کرده شد و از سال 1394 مرتبه ای از نظام رتبه بندی اجرا شد که با حدود بیش از 10 درصد افزایش حقوق فرهنگیان همراه بود.

وی ادامه داد: در سال 98 نظام رتبه بندی معلمان به صورت کامل به تصویب هیات وزیران رسید. در این نظام پیش بینی شد فرهنگیانی که بیش از دو سال سابقه کار دارند به عنوان آموزگار، دبیر، مربی پرورشی، مراقب سلامت، مشاور واحد آموزشی، مدیر و معاون مرکز آموزشی متناسب با صلاحیت های عادی و تخصصی در رتبه های اول تا پنج از امتیازات پیش بینی شده در نظام برخوردار می شوند که پیش بینی می شود به طور متوسط 420 هزار تومان به حقوق آنان اضافه کرده شود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: همچنین پیش بینی شد تا معلمان با 6 ساعت اضافه تدریس بتوانند حقوق بیشتری دریافت کنند. که این مبلغ با احتساب 420 هزار تومان فوق الاشاره به یک میلیون تومان در ماه افزایش می یابد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز وزارتخانه برنامه های جدیدی به اجرا گذاشته می شود، گفت: تعدادی از مربیان پیش دبستانی و حق التدریسی ها در سال جاری تبدیل شرایط می شوند. این عزیزان باید در دوره یک سال متناسب با جنس، رشته، منطقه و نیاز آموزش و پرورش و در سقف ردیف های سازمان امور استخدامی تا پایان برنامه ششم توسعه به استخدام وزارتخانه در می آیند.

وی ادامه داد: آموزشیاران نهضت سواد آموزی و آموزش دهندگانی که با این نهاد همکاری داشتند نیز برای استخدام در آموزش و پرورش باید در یک آزمون شرکت کنند و اگر بیش از 50 درصد نمره را کسب کردند در یک دوره آموزشی یک ساله شرکت می کنند و پس از موفقیت در این دوره به استخدام آموزش و پرورش در می آیند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین تامین سامانه گرمایشی کلاس های درس را خبر خوش دولت برای مدارس دانست و اضافه کرد: با مصوبه ای که دولت در نشست امروز هیات وزیران به تصویب رساند دغدغه سیستم گرمایشی کلاس های درس رفع می شود. براساس این مصوبه وزارت نفت موکلف شد در سال 1399 تعداد100 هزار کلاس درس را به سیستم گرمایشی مجهز کند.

حاجی میرزایی از جبران کسری نیروی انسانی مدارس خبر داد و اضافه کرد: مدیران وزارتخانه قبل از وزارت بنده روش هایی را برای تامین کمبود 108 هزار نفری معلم اتخاذ کرده بودند که ما هم همان روش ها را ادامه دادیم؛ بر این اساس معلمانی که به سن بازنشستگی رسیده بودند اما می توانستند بازنشستگی شان را به تاخیر بیندازند در خدمت آموزش و پرورش نگهداشتیم علاوه بر آن معلمانی که می توانستند با یک سوم ساعت به خدمت خود ادامه دهند را در خدمت نگهداشتیم. دسته دیگر از معلمان رسمی که می توانستند ساعت اضافه تری در مدارس باشند را در همکاری نگهداشتیم و دسته دیگر نیز از ناحیه معلمان پیش دبستانی تامین نیرو شدند.

47237

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 549

به "حقوق معلمان چطور تا یک میلیون تومان افزایش می یابد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق معلمان چطور تا یک میلیون تومان افزایش می یابد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید