جاسوسی دولت ترامپ از سوابق تماس و ایمیل های خبرنگاران

به گزارش شهر سرگرمی، منابع خبری فاش نموده اند دولت سابق آمریکا از سوابق تماس های تلفنی و مکاتبات ایمیلی خبرنگاران جاسوسی می نموده است.

جاسوسی دولت ترامپ از سوابق تماس و ایمیل های خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های آمریکایی گزارش داده اند دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به صورت مخفیانه به سوابق تماس ها و ایمیل های یک خبرنگار سی ان ان دسترسی پیدا نموده است.

سی ان ان گزارش داده سوابق تماس های تلفنی و مکاتبات ایمیلی باربارا استار، خبرنگار امور دفاعی این شبکه خبری در اختیار وزارت دادگستری ترامپ قرار گرفته است.

افشاگری سی ان ان دو هفته بعد از آن صورت می گیرد که روزنامه واشنگتن پست اطلاع داد وزارت دادگستری آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ سوابق تماس های تلفنی سه نفر از خبرنگاران این روزنامه که اخبار مربوط به تحقیقات درباره تبانی احتمالی ترامپ و روسیه را پوشش می داده اند را در اختیار گرفته است.

شبکه خبری سی ان ان می گوید وزارت دادگستری حدود 10 روز پیش طی نامه ای به اطلاع باربارا استار رسانده به سوابق تماس های تلفنی و مکاتبات ایمیلی او در بازه ای دو ماهه (از 1 ژوئن 2017 تا 31 جولای 2017) دست پیدا نموده است.

جف زاکر، رئیس شبکه خبری سی ان ان در بیانیه ای گفت: سی ان ان قویاً دستیابی محرمانه به مکاتبات روزنامه نگاران را که طبق متمم اول قانون اساسی آمریکا ممنوع است محکوم می نماید.

زاکر در این بیانیه همچنین خاطرنشان نموده خواهان برگزاری جلسه ای فوری با وزارت دادگستری برای شرح در مورد این رویداد است.

این شبکه خبری خاطرنشان نموده باربارا استار در بازه دو ماهه ای که تحت جاسوسی قرار داشته مشغول پوشش اخبار مربوط به سوریه و افغانستان و همچنین گزینه های نظامی پیشنهاد شده به ترامپ در مورد کره شمالی بوده است.

وزارت دادگستری دولت جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا تأیید نموده که سال گذشته رسماً خواهان دسترسی به این سوابق شده، اگرچه معین ننموده این اسناد را برای تحقیق در مورد کدام پرونده می خواسته است.

دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ با چالش های زیادی برای خبرنگاران رسانه ها همراه بود. رئیس جمهور سابق آمریکا بارها در نشست های خبری، با روزنامه نگارانی که او را به چالش می کشیدند برخوردهای تند داشت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1606

به "جاسوسی دولت ترامپ از سوابق تماس و ایمیل های خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاسوسی دولت ترامپ از سوابق تماس و ایمیل های خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید