تایید فراوری گاز متان در مراکز دفن زباله تهران

به گزارش شهر سرگرمی، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید نمود: نیروگاه های استان تهران و کارخانجات اطراف تهران از مازوت استفاده نمی نمایند و بنابراین در تهران مازوت سوزی نداریم.

تایید فراوری گاز متان در مراکز دفن زباله تهران

به گزارش ایسنا، زهره عبادتی در این باره گفت: ما در حال حاضر در نیروگاه هایی که در اطراف تهران هستند و در استان تهران، سوخت مازوت نداریم.

وی درباره فراوری گاز متان در مراکز دفن زباله جنوب تهران نیز گفت: زمانی که زباله را دفن می کنیم، یکسری فرآیند های بی هوازی در مراکز دفن اتفاق می افتد تا پسماند ها تجزیه شوند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: زمانیکه فرآیند دفن پسماند بی هوازی است، یکی از گاز هایی که ناشی از این فرآیند فراوری می گردد، گاز متان است؛ بنابراین فراوری گاز متان در مراکز دفن پسماند، موضوعی طبیعی است، مگر اینکه مدیران اجرای پسماند، از روش هایی غیر از روش دفن استفاده نمایند، اما تا زمانی که روش مدیریت پسماند، دفن زباله است، گاز متان هم فراوری می گردد.

عبادتی تاکید نمود: البته باید توجه داشته باشیم که متان، گازی است که می تواند تبدیل به انرژی شده و گرما و برق فراوری کند؛ بنابراین گازی مالی است. منتها نیازمند این است که در مراکز دفن پسماند، این گاز با روش های مهندسی، استحصال گردد. حتی در همه جای جهان نیروگاه هایی را در کنار مراکز دفن زباله ایجاد می نمایند تا از این گاز استفاده نمایند.

وی گفت: ما در این زمینه پیگیری هایی را انجام دادیم. شهرداری تهران هم برنامه هایی دارد که امیدواریم زودتر اجرا گردد. هرچند قبلا هم برنامه هایی ارائه شد، اما متأسفانه به علت تحریم ها امکان اجرای پروژه ها ایجاد نشد. با این حال اطلاع داریم که پروژه استحصال گاز متان در برنامه های شهرداری تهران وجود دارد.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می کرد، مجددا درباره بحث سوخت مازوت در تهران، تاکید نمود: با پیگیری هایی که انجام دادیم و باتوجه به حساسیت و آلودگی که در کلانشهر تهران وجود داشت، نیروگاه های استان تهران سوخت مازوت مصرف نمی نمایند.

وی اضافه نمود: کارخانجاتی هم که در اطراف تهران هستند اعم از کارخانجات بزرگ سیمان، علی رغم اینکه گازشان تامین نشده، غیر فعال شدند، اما از مازوت استفاده نکردند؛ بنابراین در تهران مازوت سوزی نداریم.

منبع: فرارو
انتشار: 1 بهمن 1401 بروزرسانی: 1 بهمن 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2146

به "تایید فراوری گاز متان در مراکز دفن زباله تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید فراوری گاز متان در مراکز دفن زباله تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید