تالاب استیل، زیستگاه دونده روی آب

به گزارش شهر سرگرمی، حتما این جمله را از اهالی سفر بسیار شنیده اید که سفر تنها مبدا و مقصد نیست، می توان و باید از راستا سفر هم لذت برد. گاهی کسانی که در مقاطع مختلف سال به شهرهای شمالی سفر می نمایند، تنها به تماشای زیبایی های راستا از درون خودرو اکتفا می نمایند تا زودتر برسند به مقصدی در دل جنگل یا ساحل دریا و شاید هم ویلایی در میان یکی از شهرهای زیبای شمال. در پشت چشم انداز زیبای جاده ها اما جاذبه های بسیاری وجود دارند که ممکن است بارها از کنارشان عبور نموده باشید و به تماشای زیباییشان نرفته باشید. یکی از این جاذبه های منحصر به فرد و زیبا، تالاب استیل است که در 7 کیلومتری شهر آستارا و در حاشیه جاده رشت به آستارا واقع شده است.

تالاب استیل، زیستگاه دونده روی آب

استیل که محلی ها به آن هستل (به معنای آبگیر) می گویند، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری شمال کشور و یکی از تماشایی ترین تالاب های ایران است. تالابی که با چشم اندازهای زیبایش تمام فصول سال میزبان گردشگرانی است که برای تجربه آرامش مسیرشان را از جاده کج نموده اند. تالاب استیل در فصل پاییز به اوج زیبایی می رسد و در این فصل می توانید به تماشای رنگ بازی طبیعت بنشینید. در زمستان هم این تالاب میزبان پرندگان مهاجری است که از شمال اروپا و مناطق سردسیر روسیه میهمانش می شوند. یکی از گونه های بی نظیر بومی این تالاب پرنده ای است به نام چنگر نوک سرخ است که خشکسالی های اخیر باعث شده در مناطق محدودی از ایران مشاهده گردد، یکی از این مناطق تالاب استیل است. جالب است بدانید که این پرنده که نوکی سرخ و پرهایی سیاه دارد به دونده روی آب هم معروف است، چون قبل از پرواز چند قدمی روی آب می دود، این خصوصیت را به دلیل شکل خاص پاهایش دارد. چنگر نوک سرخ دارای پنجه هایی با انگشتانی بندبند است که این توانایی را به او می دهد که روی برگ ها و گیاهان شناور به راحتی راه برود و قبل از پرواز روی آب بدود.

از دیگر دیدنی های این تالاب درختان توسکای قشلاقی هستند که در حاشیه تالاب قرار دارند و قرار دریافت ریشه هایشان در آب باعث شده که در طول زمان در تالاب جا به جا شوند به همین علت تالاب استیل را به نام تالاب درختان شناور یا دریاچه متحرک هم می شناسند.

منبع: همگردی
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 292

به "تالاب استیل، زیستگاه دونده روی آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالاب استیل، زیستگاه دونده روی آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید