بیکاری 200 هزار آمریکایی در سایه بکارگیری روبات ها

به گزارش شهر سرگرمی، طبق تحقیقات شرکت خدمات اقتصادی و بانکداری ولز فارگوی آمریکا طی 10 سال آینده روبات ها جایگزین 200 هزار فرصت شغلی در کل صنعت اقتصادی آمریکا می شوند.

بیکاری 200 هزار آمریکایی در سایه بکارگیری روبات ها

به گزارش خبرگزاری اقتصادایرانبه نقل از راشا تودی، یک گزارش جدید از شرکت خدمات اقتصادی و بانکداری ولز فارگوی آمریکا نشان می دهد صنعت بعدی که مورد حمله تکنولوژی قرار میگیرد بانکداری است و پیش بینی می گردد تعداد قابل ملاحظه ای از مشاغل طی دهه آینده در این بخش از بین بروند.

طبق تحقیقات این شرکت، طی 10 سال آینده روبات ها جایگزین 200 هزار فرصت شغلی در کل صنعت اقتصادی آمریکا می شوند. معین شده که بخش دفتری، شعبه های بانکی، مرکز تماس و کارمندان شرکتی یک پنجم کاهش می یابند.

طبق گفته مایک مایو، یک تحلیلگر ارشد در ولز فارگو، بخش اقتصادی در آمریکا سالانه 150 میلیارد دلار در بخش فناوری هزینه می نماید که از تمام صنایع دیگر بیشتر است.

وی گفت که این صنعت در این قرن 70 درصد عملکرد ضعیف تری در بازار داشته است ولی سرمایه گذاری در تکنولوژی مخصوصاً در بانک های بزرگتر باید آن را جبران کند.

مایو گفت: دهه آینده بزرگترین دهه برای بانک ها در تاریخ از نظر تکنولوژی خواهد بود. شما شاهد بزرگترین سرمایه برای جایگزینی نیروی کار در تاریخ خواهید بود.

اتوماسیون می تواند از مقدار کار تکراری که توسط انسان انجام می گردد کم کند مثل وارد کردن اطلاعات در تقاضانامه های وام. این تحلیلگر گفت:به این ترتیب شما خطای کمتری خواهید داشت و به کارمندان کمتری هم برای انجام دادن آن احتیاج دارید و مشتری هم بسیار راضی تر خواهد بود.

رئیس بخش نوآوری خدمات اقتصادی این شرکت مشاوره گفت در بخش تماس ها تغییرات قابل ملاحظه ای به وجود خواهد آمد هم داخلی و هم خارجی : اکنون هم نشانه هایی از این فناوری را در ربات های سخنگو داریم و بعضی مردم اصلاً نمی دانند که در حال تبادل نظر با یک ربات هستند چون فقط سوالات را پاسخ می دهند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 389

به "بیکاری 200 هزار آمریکایی در سایه بکارگیری روبات ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیکاری 200 هزار آمریکایی در سایه بکارگیری روبات ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید