برترین فیلم های سال 2022 تا به امروز

به گزارش شهر سرگرمی، نیمی از سال 2022 میلادی به خاتمه رسیده و در این مدت نیز فیلم های بسیار مجذوب نماینده و جالب توجهی روی پرده سینماها اکران شدند که توانستند نظر بینندگان را جلب نمایند. در وب سایت لترباکسد، هواداران به این آثار سینمایی امتیاز داده اند و برترین فیلم های سال 2022 تا به امروز را معین نموده اند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی این آثار بپردازیم.

برترین فیلم های سال 2022 تا به امروز

10. انیمیشن قرمز شدن - امتیاز 3.8

Turning Red (2022) - 3.8

انیمیشن قرمز شدن (Turning Red) یکی از دو انیمیشنی است که کمپانی دیزنی و پیکسار در نیمه ابتدایی سال 2022 میلادی به روی پرده سینماها آوردند. این انیمیشن داستانی از به بلوغ رسیدن را روایت می نماید و روی اهمیت دوستی تاکید دارد و از همه مهم تر، اهمیت بها دادن به خود را نشان می دهد. انیمیشن قرمز شدن توانست به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کند و بیننده های زیادی را نیز در سرویس آنلاین دیزنی پلاس به خود جلب نموده است.

9. فیلم خدای عصبانی - امتیاز 3.9

Mad God (2022) - 3.9

فیلم خدای عصبانی (Mad God) اثری در ژانر ترسناک و به سبک استاپ موشن است که ساخت آن حدود 30 سال زمان برده است. این اثر ساخته فیل تیپت (Phil Tippett) است و داستان آدمکشی را روایت می نماید که از میان دشت های کابوس وار عبور می نماید و به اعماق دنیایی از هیولاها می رود تا ماموریتی متمایز اما مرموز را به پایان برساند. این فیلم ثابت نموده که سبک استاپ موشن همچنان زنده است و بیننده ها نیز از تماشای آن بسیار لذت برده اند.

8. فیلم پس از یانگ - امتیاز 4

After Yang (2022) - 4.0

فیلم پس از یانگ (After Yang) اثری برجسته از کمپانی A24 به شمار می رود که با بازی کالین فارل (Colin Farrell) در نقش اصلی است و داستان زندگی یک خانواده پس از خراب شدن دستیار هوش مصنوعی آن ها به نام یانگ را روایت می نماید. این فیلم به آنالیز معنای زندگی و فقدان می پردازد و با بازی برجسته و درخشان کالین فارل همراه شده است. این اثر به خوبی توانسته تا عشق به تکنولوژی و چگونگی نفوذ آن به بشریت را نشان بدهد و مطمئنا بیننده ها پس از تماشای آن به فکر فرو خواهند رفت.

7. فیلم مرد شمالی - امتیاز 4

The Northman (2022) - 4.0

فیلم مرد شمالی (The Northman) سومین تجربه کارگردانی رابرت ایگرز (Robert Eggers) به شمار می رود که نتیجه ای بسیار مجذوب نماینده و تماشایی به همراه داشته است. این کارگردان به خوبی توانسته تا سبک فیلم سازی خاص خودش را در این فیلم نیز حفظ کند و در عین حال اثری بلاک باستری و برجسته خلق نماید. با اینکه فیلم مرد شمالی آن عملکرد مورد انتظار را نداشت اما توانست به عنوان یک اثر تاریخی و اکشن در بین مخاطبان جایگاه ویژه ای کسب کند.

6. فیلم آلکاراس - امتیاز 4

Alcarràs (2022) - 4.0

فیلم آلکاراس (Alcarràs) اثری اسپانیایی و ایتالیایی به شمار می رود که در جشنواره فیلم برلین توانست جایزه اصلی را بدست بیاورد و با تحسین زیادی همراه گردد. این فیلم مستقل در خصوص کشاورزان هلو است و به لطف درون مایه احساسی و توضیحاتش مربوط به بحران های کشاورزی، اثری برجسته به شمار می رود که باید به تماشای آن نشست. با اینکه بازیگرانی بی تجربه در آن نقش آفرینی می نمایند اما آن ها توانستند داستان را به خوبی به نمایش بگذارند.

5. فیلم بتمن - امتیاز 4.1

The Batman (2022) - 4.1

فیلم بتمن (The Batman) یکی از پرفروش ترین فیلم های سال 2022 میلادی به شمار می رود که با بازی رابرت پتینسون (Robert Pattinson) و زوئی کراویتز (Zoë Kravitz) در نقش بتمن و کت وومن همراه بوده است. به لطف دیالوگ های برجسته و پایانی جالب توجه برای بروس وین جوان، این فیلم توانست خودش را در میان برترین فیلم های ابرقهرمانی سال جای بدهد و امتیاز 4.1 از 5 به وسیله هواداران در وب سایت لترباکسد نیز بر همین موضوع تاکید دارد.

4. فیلم آر آر آر - امتیاز 4.2

RRR (2022) - 4.2

اینکه فیلمی بتواند برای مدت زمان نزدیک به سه ساعت توجه بیننده ها را به نسبت به خودش حفظ کند، کار بسیار دشواری است اما فیلم آر آر آر (RRR) توانسته این کار را به خوبی انجام بدهد. این فیلم اکشن که اتفاقات آن در دهه 1920 میلادی رخ می دهد، مبارزه، دوستی، پایکوبی و انقلاب را به نمایش در می آورد. این فیلم هندی توانسته در سینماها عملکرد بسیار قابل قبولی داشته باشد و توجه بینندگان را در سراسر دنیا نسبت به خودش جلب کند.

3. فیلم تاپ گان: ماوریک - امتیاز 4.2

Top Gun: Maverick (2022) - 4.2

فیلم تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick) تا به اینجای کار به عنوان پرفروش ترین فیلم سال 2022 میلادی به شمار می رود و توانسته پرفروش ترین فیلم کارنامه هنری تام کروز (Tom Cruise) نیز لقب بگیرد. تام کروز از گذشته شخصیت جاه طلبی داشته اما در سال های اخیر، منطق و درکی با آن همراه شده که سبب شده تا این بازیگر نسبت به گذشته پیشرفت بسیار زیادی داشته باشد. این فیلم دنباله ای برای فیلم اصلی از سال 1986 میلادی محسوب می گردد و به خوبی توانسته تا داستان مدرن و تازه ای را برای بیننده ها به نمایش بگذارد که مطمئنا در سال های آینده نیز برجسته باقی خواهد ماند.

2. فیلم مارسل صدف کفش پوش - امتیاز 4.3

Marcel The Shell With Shoes On (2022) - 4.3

فیلم مارسل صدف کفش پوش (Marcel The Shell With Shoes On) یکی از فیلم های اخیری به شمار می رود که روی پرده سینماها اکران شده و توانسته توجه بینندگان زیادی را نسبت به خودش جلب کند. این اثر دنباله ای برای فیلم کوتاهی به همین نام محسوب می گردد که با سبک انیمیشن سازی و طنز خلاقانه خود توانسته اثری برجسته را خلق کند. این فیلم اثری دراماتیک و دلخراش است که ثابت نموده که یک کاراکتر استاپ موشن می تواند تاثیر شگرفی بر دنیا بگذارد.

1. فیلم همه چیز همه جا یکباره - امتیاز 4.5

Everything Everywhere All At Once (2022) - 4.5

ساخت فیلم همه چیز همه جا یکباره (Everything Everywhere All At Once) حدود شش سال طول کشیده است و این اثر به موضوعی می پردازد که در سال های اخیر خیلی به آن توجه شده و آن موضوع مولتی ورس است. با اینکه این فیلم زیر سایه فیلم دکتر استرنج در مولتی ورس جنون (Doctor Strange In The Multiverse of Madness) قرار داشت اما توانست به پرفروش ترین فیلم کمپانی A24 تبدیل گردد. این فیلم توانسته در وب سایت لترباکسد امتیاز 4.5 از 5 را از مخاطبان بدست بیاورد و اثری عجیب، دراماتیک، پر از تنش و معنادار به شمار می رود که شایسته جایگاهی است که در این لیست بدست آورده است.

منبع: فوت و فن / screenrant.com
انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 7 شهریور 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2077

به "برترین فیلم های سال 2022 تا به امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین فیلم های سال 2022 تا به امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید