با این روش ها خیالتان از چمدانتان در فرودگاه راحت باشد!

به گزارش شهر سرگرمی، چگونه خیالتان از چمدانتان در فرودگاه راحت باشد!

شاید باورکردنی نباشد که در بیشتر مواقع، میلیون ها ساک و چمدان حین سفر آسیب می بینند. در واقع، مسافران انتظار دارند که چمدان های خود را در مقصد نهایی دریافت نمایند. اما اگر چنین نشود، چه کاری باید انجام دهیم؟هنگامی که شما آخرین نفر ایستاده در گردونه فرودگاه هستید و معین می شود که کیف شما گم شده است، دیگر برای شما مهم نخواهد بود که بسیاری از وسایل احتمالا تا 24 ساعت آینده به صاحبان برگردانده می شوند، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

با این روش ها خیالتان از چمدانتان در فرودگاه راحت باشد!

انجام تشریفات اداری و دریافت رسید

قبل از ترک بخش احیاء و استرداد چمدان، پیدا کردن یکی از کارکنان هواپیمایی و یا میز خدمات برای گزارش مفقودی چمدان شما لازم و لازم است.

حتی اگر به شما گفته شود که چمدانتان در پرواز بعدی به دستتان خواهد رسید، کوتاه نیامده و بر طرح شکایت خود اصرار کنید. پس از آن، لازم است که شما برگه ای با عنوان گزارش بی نظمی در ارائه اموال را پر و تکمیل نمایید. پیشنهاد می کنیم برای اقدامات بعدی یک کپی از نسخه اصلی آن همراهتان باشد.

ارائه این فرم و همچنین رسید چمدان که معمولا روی میله چمدان و یا پاسپورت نصب می شود، برای ادعای غرامت از خطوط هوایی و یا بیمه مسافرتی لازم و لازم است. گزارش بی نظمی در ارائه اموال یک ادعای ساده نیست، از این رو، شما باید ادعای خود را در ظرف هفت روز به حالت مکتوب در آورده و آن را به سازمان مربوطه ارائه کنید.

جبران خسارت برای تاخیر در تحویل چمدان

طبق کنوانسیون مونترال مسافران می توانند ادعای خود را برای چمدان مفقودی و حقوق برداشت مخصوص هر فرد اعلام کنند.

ارزش گزاری حق برداشت که به نوعی همان هزینه جبران برای خسارت شماست به سبد ارزهای بین المللی بستگی دارد. از این رو می توانیم بگوئیم که ارزش حق برداشت دائما در نوسان است. این محاسبه روزانه از طریق صندوق بین المللی پول انجام می شود و از 526 تا 850 دلار متغیر است. در خطوط هوایی جبران خسارت و پرداخت آن سریع انجام نمی شود و میزان مبلغ دریافتی به اثبات و ارزش مطالب ارائه شده از سوی شما وابسته است. به یاد داشته باشید، قانون کلی برای تاخیر در تحویل، 14 دلار به ازای هر کیلوگرم است.

جبران خسارت برای اجناس به سرقت رفته

اگر موردی از چمدان شما به سرقت رود، گرفتن غرامت از خطوط هواپیمایی سخت خواهد بود، زیرا هیچ مدرک و دلیل قانع کننده ای برای اثبات وجود جنس مفقودی وجود ندارد. قرار دادن اجناس با ارزشی مانند تلفن همراه، دوربین فیلمبرداری، دوربین های دیجیتال، و حتی جواهرات در چمدان ایده مناسبی نیست، زیرا خطوط هوایی هیچ گونه مسئولیتی را در قبال حمل آن ها بر عهده نخواهند گرفت. شرایط حقوقی این بندها همچنان نامشخص است اما دریافت خسارت منوط بر مراجعه به دادخواه و اعلام دادخواست کتبی است.

جبران خسارت برای خرابی بار یا چمدان

اگر محتویات داخل چمدان شما آسیب دیده باشد، می توانید نسبت به هزینه های تعمیرات و یا چمدان جایگزین اصرار نمایید.

بیمه های مسافرتی

بیمه های مسافرتی می توانند در این مورد به خوبی کمکتان کنند. انتخاب یک سیاست تا حدی حائز اهمیت خواهد بود که بتواند نیازهای افراد را بر طرف نموده و هر گونه کمبود در جبران خسارت را طبق قوانین هموار نماید.

خوب است بدانید:

  • در صورت امکان، پرواز مستقیم را انتخاب نمایید، زیرا جابجایی شانس گم شدن چمدان و بار مسافران را افزایش خواهند داد.
  • از امنیت چمدان خود اطمینان حاصل نمایید. به عنوان مثال، استفاده از یک قفل کوچک برای چمدان گزینه بسیار مناسبی است.
  • اشیاء با ارزش و یا پول خود را در چمدان قرار ندهید.
  • سعی کنید یک دست لباس و کیت شستشو را در کیف دستی خود نگهداری نمایید. توجه داشته باشید که طبق قوانین امنیتی، حمل بیشتر از یک کیلو بار در ساک های دستی ممنوع است.
  • بررسی خود را در ابتدا انجام دهید.
  • رسید دریافت چمدان را تا زمان تحویل نزد خود نگه دارید، زیرا در صورت گم شدن چمدان بدان نیاز پیدا خواهید کرد.
  • در طول سفر، از بیمه مسافرتی استفاده نمایید.
  • محتویات چمدان خود را بررسی نموده و آن را ضمیمه نمایید.
منبع: الی گشت
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1979

به "با این روش ها خیالتان از چمدانتان در فرودگاه راحت باشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این روش ها خیالتان از چمدانتان در فرودگاه راحت باشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید