بازارچه محصولات بومی محلی تات در شاهرود خلخال دایر می گردد

به گزارش شهر سرگرمی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال گفت: بازارچه محصولات بومی محلی تات در بخش شاهرود شهرستان خلخال دایر می گردد.

بازارچه محصولات بومی محلی تات در شاهرود خلخال دایر می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، محمدرضا شایقی توضیح داد: بازارچه محصولات بومی محلی تات با هدف تقویت بازار صنایع دستی در بخش شاهرود شهرستان خلخال دایر می گردد.

وی با تاکید بر شعار سال مبنی بر رونق فراوری، گفت: هدف اصلی ما ایجاد رونق مالی و یاری به مشاغل خانگی است که بیشتر بانوان در این حوزه فعال هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال ادامه داد: در سال 97 در حوزه ئنجره واحد مشاغل خانگی نزدیک به 100 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده که در پنجره واحد رصد و تایید شده است.

شایقی اضافه نمود: منطقه شاهرود از جمله مناطقی است که از نظر صنایع دستی و فراوریات بومی و محلی و محصولات ارگانیک حایذ اهمیت است.

وی بیان نمود: از جمله صنایع دستی بسیار شاخص فراوری شده در این منطقه شال بافی و جوراب بافی و منبت کاری است که با توجه به فعالیت بسیار کم صنعت کاران در حوزه شال بافی برنامه ریزی برای احیای این رشته صنایع دستی در حال اجرا است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 163

به "بازارچه محصولات بومی محلی تات در شاهرود خلخال دایر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارچه محصولات بومی محلی تات در شاهرود خلخال دایر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید