طراحی سایت: استراتژی وب سایت شما تا چه میزان قدرتمند است؟

به گزارش شهر سرگرمی، استراتژی بازاریابی در وب سایت

آیا آنها کسب و کار شما را در راستا دستیابی به اهدافتان یا اهداف کلی راهنمایی می نمایند؟ استراتژی خود را به عنوان چارچوبی فرض کنید که رویکردهای شما را در تحقق اهداف وب سایت به طور واضح بیان می نمایند و آنها معین تر از اهداف هستند، اما جزئیات را شامل نمی شوند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

طراحی سایت: استراتژی وب سایت شما تا چه میزان قدرتمند است؟

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

شما می توانید اثربخشی استراتژی هایتان را با ملاحظه محیط تجاری که شما به هر دو صورت بر روی خط و خارج از خط فعالیت می کنید افزایش دهید.

برای تحلیل محیط کسب و کار دو رویکرد را باید درنظر گرفت:

1 - تجزیه و تحلیل صنعت نظیر نیروهای پنج گانه پورتر و… ؛

2 - تجزیه و تحلیل موقعیت نظیر تجزیه و تحلیل سوات (SWOT).

نیروهای پنج گانه پورتر

تجزیه و تحلیل رسمی شرایط، نظیر نیروهای پنج گانه مایکل پورتر، عمیق تر از آنالیز ساده روندها و اطلاعات عمومی صنعت است و می تواند شما را برای تدوین بهتر استراتژی های پیروز یاری کند.

نیروهای پنج گانه مایکل پورتر می تواند بینشی در هر دو زمینه محیط رقابتی بر روی خط و خارج از خط ارائه کند. در الگوی نیروهای پنج گانه، مایکل پورتر توضیح می دهد که در هر صعتی پنج نیرو وجود دارد که رخدادهای درون صنعت را تحت تاثیر قرار می دهند.

1 - شرکتهای موجود؛

2 - شرکتهای تازه بالقوه؛

3 - جانشینهای محصول ارائه شده؛

4 - تامین نمایندگان؛

5 - مشتریان.

این نیروهای پنج گانه برای تشکیل محیط تجاری با هم ترکیب می شوند. ازطریق مطالعه ساختار و پویایی بین این نیروها شما می توانید فرصتهایی را به دست آورید که استراتژی های خود را بهبود بخشید. منظور پورتر از طراحی الگوی اساسی اش این بود که آن را به کل صنعت تعمیـم دهد. بنابراین، روش تحلیل مشابه می تواند برای مطالعه محدودتر کل نظیر حضور برخط (ON LINE) در یک صنعت استفاده گردد. برای مثال هنگامی که برنامه بازاریابی وب سایت خود را تدوین می کنید شما می توانید نیروهای ذیل را تشخیص دهید.

رقبا: سایت هایی که مانند سایت شما محصولات، خدمات و یا اطلاعات مشابه ای را ارائه می نمایند.

تازه واردان بالقوه: رقبا خارج از خط نظیر یک شرکت تازه که ازطریق یک وب سایت وارد یک صنعت می گردد.

مشتریان: بازدیدنمایندگان و بازدیدنمایندگان بالقوه وب سایت شما و سایت های رقبای شما.

شرکتهایی که محصولات و یا خدمات ارائه شده در وب سایت شما را در اختیارتان قرار می دهند (یا قطعات اگر شما یک سازنده هستید) سایر تامین نمایندگان عبارتند از عرضـه نمایندگان فضای وب، تولیدنمایندگان نرم افزار، و سایر فروشندگانی که فناوری توانمندسازی وب را عرضه می نمایند.

جانشین ها: سایر ابزار و منابع مربوط به همان محصولات، خدمات و یا اطلاعات مشابه ارائه شده به وسیله وب سایت شما. شما می توانید با استفاده از این تعاریف نیروهای پنج گانه تصویر شفاف تر از محیط تجاری به دست آورید که وب سایت شما در آن محیط رقابت می نماید. اما مراقب باشید که این یک تحلیل نیروهای پنج گانه واقعی نیست. این تحلیل تنها از نیروهای پنج گانه پورتر برای پشتیبـانی از ساختار بهره می گیرد. تحلیل کامل او از گردآوری اطلاعات و تحلیل کلی که در اینجا بیان گشت فراتر می رود. با بهره گیری کامل از روشهای استراتژیک پورتر شما قادر می شوید یک تصویر شفاف تر از صنعت کسب کنید، که به استراتژی های شفاف تر بازاریابی منتهی می گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1947

به "طراحی سایت: استراتژی وب سایت شما تا چه میزان قدرتمند است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: استراتژی وب سایت شما تا چه میزان قدرتمند است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید