آن ها به آتش می زنند

به گزارش شهر سرگرمی، خبرنگاران/خوزستان بازی با جان، کار اصلی شان است. همه چیز را به جان می خرند. با لباس های نیمه استاندارد، دل به آتش می زنند. دود، آتش و آوارهایی که شاید بر سرشان بریزند را تحمل می نمایند تا جان انسانی را نجات دهند؛ آتش نشانان.

آن ها به آتش می زنند

آتش نشانی از مشاغل سخت و پر استرس است؛ شغلی که شاید تنها در زمان حوادث می توان خطرش را درک کرد.

ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در گفت وگو با خبرنگاران، با تبریک هفتم مهرماه روز ملی آتش نشانی و خدمات ایمنی، اظهار کرد: سال گذشته این سازمان بیش از 9 هزار حادثه را به موفقیت به پایان رساند. در این حوادث، 350 انسان نجات داده شدند.

وی با بیان اینکه شهر اهواز باید 184 خودروی آتش نشانی آماده برای خدمات رسانی داشته باشد، اضافه نمود: در حال حاضر در سازمان آتش نشانی اهواز 76 خودروی آتش نشانی داریم که تا رسیدن به 184 خودرو بسیار فاصله داریم و حدود 100 خودرو کمبود داریم.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: با توجه به وسعت و جمعیت بیش از یک میلیون و 200 هزار نفری اهواز، این سازمان باید 800 نیرو داشته باشد و این در حالی است که تنها 350 نیرو داریم.

وی با اشاره به دیگر مسائل این سازمان، توضیح داد: سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز جزو معدود سازمان هایی است که همچنان نردبان با قدمت 30 ساله و 25 متری دارد؛ این نردبان ساختمان های تنها پنج تا شش طبقه را پوشش می دهد در حالی که ساختمان های 20 طبقه هم در اهواز داریم.

قنبری گفت: با توجه به اینکه تجهیزات سازمان آتش نشانی از خارج از کشور وارد می گردد، تجهیز یک آتش نشان بین 200 تا 500 میلیون تومان هزینه دارد. ارزش لباس اصل یک آتش نشان 50 میلیون تومان و کلاه وی 16 میلیون تومان است.

وی اضافه نمود: آتش نشانان اهواز این تجهیزات را ندارند و لباس های شان هم صددرصد ایمنی استاندارد را ندارند اما کپسول های تنفسی ما استاندارد هستند. این لباس ها را به تناسب پول مان خریداری نموده ایم.

کوشش برای افزایش ایمنی در شهر

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی برای افزایش ایمنی شهر، اعلام کرد: شعار سال جاری روز آتش نشان، شهر ایمن، زندگی آرام، در سایه مشارکت شهروندی انتخاب شده است یعنی در همه کارها باید مشارکت مردم را داشته باشیم.

وی گفت: غرفه من یاد بگیرم، نسوزم برای آموزش نکات ایمنی به شهروندان افتتاح شده است تا مردم خطر را پیش بینی نمایند.

قنبری با اشاره به برنامه ریزی برای آموزش نکات ایمنی به بیش از 100 هزار دانش آموز، اعلام کرد: بیش از 5 هزار و 700 مورد از اماکن پر خطر اهواز هم مورد بازدید قرار گرفته و اخطاریه و تذاکرات لازم داده شده است.

وی اضافه نمود: با سازمان نظام مهندسی هم موافقت نموده ایم که دستورالعمل ایمنی ساختمان را این سازمان ابلاغ کند تا همشهریان با مشکل ایمنی روبرو نشوند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به تبعات شیوع کرونا بر این سازمان، گفت: در پی شیوع کرونا 184 آتش نشان اهوازی درگیر این بیماری شدند که متاسفانه یک نفر از آن ها هم شهید شد.

وی اضافه نمود: ابتلای این تعداد از پرسنل موجب شد که فشار کار بر دیگر نیروها چند برابر گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1768

به "آن ها به آتش می زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آن ها به آتش می زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید