آموزش نصب کاشی شیشه ای

به گزارش شهر سرگرمی، کاشی شیشه ای نمونه ای از متریال زیبا می باشد که می تواند باعث ایجاد درخشش و روشن تر شدن فضای مورد نظر گردد. استفاده از این متریال در طراحی مدرن که رنگ و بویی از طراحی سبک کلاسیک نیز در آن دیده می گردد، کاربرد دارد. این گونه کاشی ها در نمونه های ورقه ای نیز وجود دارند که نصب آن ها را راحت تر می نماید.

آموزش نصب کاشی شیشه ای

آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن می پردازیم، آموزش نصب این نوع کاشی می باشد. استفاده از این مطلب به شما یاری می نماید که خود نسبت به انجام این کار اقدام نمایید.

مرحله اول: آماده سازی

قبل از اقدام به نصب این دیوارپوش باید از زیرسازی مناسب قسمت مورد نظر اطمینان حاصل کنید. به یاد داشته باشید که انجام این مرحله در طولانی مدت اهمیت زیادی خواهد داشت. سطح زیر سازی که قصد نصب کاشی بر روی آن را دارید باید صاف و یکدست باشد.

هم چنین در صورت وجود هرگونه ترک های عظیم، بهتر است در ابتدا نسبت به تعمیر آن ها اقدام نموده سپس به نصب کاشی بپردازید. توجه داشته باشید که وجود ترک های کوچک مانعی ندارد.

  • ایجاد سطح مسطح

در صورتی که زیرسازی به گونه ای است که برای انجام این کار مناسب نمی باشد، می توانید از یک صفحه سیمانی به عنوان زیر ساز استفاده نمایید. صفحه سیمانی نمونه ای از بهترین متریالی است که می توانید به این منظور مورد استفاده قرار دهید، چرا که می تواند در مقابل رطوبت حاصل از فرآیند نصب کاشی از خود مقاومت نشان دهد.

توجه داشته باشید که تخته سه لا از آن جهت که در برابر رطوبت مقاومتی ندارد، انتخاب مناسبی نمی باشد. تمامی اتصالاتی که در سطح صفحه سیمانی وجود دارد باید پوشیده شوند. زیرا وجود آن ها در بلند مدت می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

  • ایجاد خطوط راهنما

بعد از آماده سازی سطح زیرسازی، نوبت به ایجاد خطوط راهنما می رسد. ایجاد این خطوط در جهت نصب صحیح کاشی ها به شما یاری می نماید. برای نصب استفاده از دستگاه لیزر آسان ترین گزینه برای انتخاب می باشد. این دستگاه قیمت بالایی نداشته و می تواند در ایجاد خطوطی صاف برای نصب کاشی به شما یاری کند.

از این دستگاه می توان بعد از استفاده از ملات نیز استفاده کرد. به یاد داشته باشید که ایجاد خطوط راهنما از اهمیت زیادی برخوردار می باشد، چرا که عموما دیوارها و سقف در خانه به اندازه ای که به چشم می آیند صاف نیستند. برای مثال ممکن است دیوار در یک نقطه بلندتر از نقطه دیگر باشد.

  • تست کردن الگوی مورد نظر

قبل از نصب کاشی شیشه ای بر روی دیوار بهتر است الگویی که تمایل دارید با استفاده از این کاشی ها بر روی دیوار ایجاد نمایید، تست کنید، و بعد از تصمیم در این مورد آغاز به انجام کار کنید.

مرحله دوم: نصب کاشی

بعد از انجام اقدامات اولیه، نوبت به نصب کاشی می رسد. برای انجام این کار به ملات احتیاج دارید. نحوه ساخت ملات باید با توجه به دستورالعمل محصولی که تهیه نموده اید، انجام گردد. اما به طور کلی می توان گفت ملات شما زمانی آماده است که ظاهری شبیه به کره بادام زمینی داشته باشد. بعد از آماده سازی ملات 10 دقیقه صبر نموده و دوباره هم بزنید. در این مرحله ملات آماده استفاده می گردد.

  • پخش ملات بر روی سطح مورد نظر

در این مرحله ملات را بر روی سطح مورد نظر ریخته و از طریق یک ماله سطح آن را صاف نموده و خطوطی موازی بر روی آن ایجاد نمایید. انجام این کار به چسبیدن بهتر کاشی به سطح مورد نظر یاری می نماید. برای اطمینان از پایداری ملاتی که مورد استفاده قرار داده اید، در ابتدا دو کاشی را بر روی آن قرار داده و فشار دهید، در صورتی که ملات از بین کاشی ها بیرون آمد و یا به سطح آن رسید، نشان دهنده ضخیم بودن ملات یا خیس بودن آن می باشد.

اگر بعد از قرار دادن کاشی خطوطی از ملات در پشت کاشی مشاهده کردید، نشان دهنده این نکته است که ملات نازک یا خیلی خشک می باشد. از آن جایی که این تایل ها به صورت ورقه ای هستند، بهتر است از یک ماله کوچک استفاده نمایید.

  • نصب کاشی

زمانی که از مناسب بودن ملات اطمینان حاصل کردید می توانید نصب کاشی یا ورقه کاشی را آغاز کنید. کاشی را بر روی سطح ملات قرار داده و تا اندازه ای که به سطح مورد نظر بچسبد، فشار دهید. توجه داشته باشید که فشار بیش از اندازه وارد نکنید. اگر از ورقه کاشی استفاده می کنید، می توانید آن را در اندازه ای که در نظر دارید بریده و مورد استفاده قرار دهید.

  • برش کاشی

در هنگام نصب کاشی ممکن است در قسمتی احتیاج به برش کاشی باشد. هم چنین ممکن است در فضایی که فاصله افتاده است نیز به استفاده از کاشی احتیاج داشته باشید. در این زمان می توانید کاشی را برش داده و مورد استفاده قرار دهید.

بعد از نصب کاشی ها بهتر است به مدت 24 ساعت به آن ها اجازه خشک شدن بدهید. هم چنین در این زمان می توانید اطمینان حاصل کنید که رطوبت به پایین ترین حد ممکن خود رسیده است.

مرحله سوم: استفاده از دوغاب

بعد از 24 ساعت نوبت به دوغاب دهی کاشی ها می رسد. انتخاب دوغاب مناسب برای انجام این کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای انتخاب نمونه مناسب آن می توانید با یک متخصص مشورت نمایید.

  • آماده سازی دوغاب

در این مرحله با توجه به دستورالعمل محصولی که تهیه کردید، نسبت به آماده سازی دوغاب اقدام نمایید. مدت زمان تهیه دوغاب نباید بیش تر از بیست دقیقه طول بکشد. این مدت زمان برای جلوگیری از خشک شدن دوغاب لازم می باشد. توجه داشته باشید که در ابتدا این کار را در فضای کوچک انجام دهید و از استفاده آن در فضای وسیع خودداری نمایید.

  • ریختن دوغاب در سطح کاشی

دوغاب را بر روی سطح کاشی ریخته و فضای بین کاشی ها را نیز به خوبی با دوغاب پر کنید. برای پخش کردن دوغاب بر روی سطح کاشی ماله را با زاویه 45 درجه بر روی سطح کاشی بکشید.

در مرحله بعد 20 دقیقه به دوغاب اجازه دهید تا بر روی کاشی بماند. این مدت زمان می تواند با توجه به محصولی که مورد استفاده قرار می دهید، متغیر باشد.

بعد از مدت زمان معلوم، از طریق آب و اسفنج دوغاب اضافه را از روی سطح کاشی پاک کنید. برای انجام این کار از آب زیادی استفاده نکنید. توجه داشته باشید که اسفنج را محکم بر روی سطح مورد نظر نکشید.

بعد از 24 الی 48 ساعت، نوبت به سیلر زدن سطح کاشی می رسد. انجام این کار از ایجاد آسیب به سطح جلوگیری می نماید.

در مرحله آخر و در صورت احتیاج، اطراف کاشی ها را بتونه گیری کنید. این کار را به راحتی می توان در بین خطوط کاشی ها انجام داد. در این مرحله کار شما به انتها می رسد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1126

به "آموزش نصب کاشی شیشه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش نصب کاشی شیشه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید