آماده باش ژاپن برای احتمال آغاز دوباره شرایط اضطراری ویروس کرونا

به گزارش شهر سرگرمی، خبرنگاران : به گزارش تلویزیون ژاپن، سوگا یوشی هیده نخست وزیر ژاپن روز پنجشنبه گفت: ما می خواهیم درخواست های این شهرها را به دقت آنالیز و تا سرانجام این هفته در خصوص آن تصمیم گیری کنیم.

آماده باش ژاپن برای احتمال آغاز دوباره شرایط اضطراری ویروس کرونا

به گزارش به نقل از ایرنا، دولت ژاپن در نظر دارد برای مهار افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان در دو مرکز اصلی شهری این کشور شرایط اضطراری اعلام کند.

به گزارش تلویزیون ژاپن، سوگا یوشی هیده نخست وزیر ژاپن روز پنجشنبه گفت: ما می خواهیم درخواست های این شهرها را به دقت آنالیز و تا انتها این هفته در خصوص آن تصمیم گیری کنیم.

روز چهارشنبه مقامات استان اوساکا تعداد بی سابقه 1242 نفر مبتلا جدید را تایید کردند. یوشیمورا هیروفومی استاندار اوساکا از دولت مرکزی درخواست اعلام یک شرایط اضطراری در این استان را کرد که از زمان آغاز همه گیری این سومین شرایط اضطراری خواهد بود.

کوئیکه یوریکو استاندار توکیو نیز رسما همین درخواست را داده است. آمار روزانه مبتلایان در روز چهارشنبه در پایتخت از 800 نفر فراتر رفت. استان های هیوگو و کیوتو نیز درخواست اعلام شرایط اضطراری را داده اند.

مقامات در نظر دارند تا از مجتمع های تجاری عظیم، مراکز خرید و شهر بازی ها بخواهند که موقتا تعطیل نمایند. ممکن است از قهوه خانه ها و رستوران ها نیز درخواست گردد که ساعات کاری خود را از میزان فعلی هم کوتاهتر نمایند.

همزمان با احتمال اعلام شرایط اضطراری در ژاپن، رئیس کمیته برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو گفته است تصمیم گیری در خصوص محدود کردن تعداد تماشاگران داخلی در این بازی ها احتمالا بعدا انجام خواهد شد.

هاشیموتو سیکو پس از یک جلسه هئیت مدیره کمیته بین المللی المپیک گفت امکان دارد به زمان بیشتری احتیاج باشد.

تصمیم عدم اجازه به حضور تماشاگران خارجی در این بازی ها در ماه مارس اعلام شد ابتدا قرار بود تصمیم در خصوص محدودیت تماشاگران داخلی تا انتها ماه آوریل اتخاذ گردد.

موتو توشیرو، مدیر کل کمیته برگزاری این بازی ها به این احتمال اشاره نمود که این تصمیم ممکن است تا ماه ژوئن گرفته نگردد.

موتو گفت تصمیم گیری در آخرین لحظات موجب دردسر برای افرادی می گردد که بلیط خریده و هتل رزور نموده اند.

او اضافه کرد در حالیکه کمیته برگزاری از نزدیک بر شرایط گسترش ویروس کرونا در ژاپن نظارت می نماید در خصوص این مسئله به شیوه ای جامع بحث و گفت و گو خواهد شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1568

به "آماده باش ژاپن برای احتمال آغاز دوباره شرایط اضطراری ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش ژاپن برای احتمال آغاز دوباره شرایط اضطراری ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید