43 درصد تاسیسات آبرسانی روستایی خوزستان فرسوده است

به گزارش شهر سرگرمی، مدیرعامل شرکت آبفا روستایی خوزستان گفت: 43 درصد از تاسیسات فراوری آب و آبرسانی روستایی دارای قدمت بسیار زیاد و همچنین فرسودگی هستند و در این زمینه نیازمند هستیم تا نسبت به تعمیر و بازسازی این تاسیسات اقدام گردد.

43 درصد تاسیسات آبرسانی روستایی خوزستان فرسوده است

به گزارش خبرنگاران ، عادل حرباوی شامگاه 8 شهریورماه در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه هفته دولت اظهار کرد: 95 درصد از جمعیت روستایی خوزستان تحت پوشش شرکت آبفار استان است.

وی با اشاره به روستاهای تحت پوشش شرکت آبفار خوزستان اضافه نمود: تعداد کل روستاهای استان خوزستان 3 هزار و 727 روستا است که از این تعداد آبفار خوزستان به 3 هزار و 50 روستا آبرسانی می نماید. سایر روستاها توسط امور عشایر، دهیاری ها و ... آبرسانی می شوند.

مدیرعامل شرکت آبفا روستایی خوزستان با بیان اینکه 2 هزار و 160 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار در خوزستان وجود دارد، توضیح داد: کل جمعیت روستایی استان یک میلیون و 33 هزار و 927 نفر است و از این میزان 84 هزار و 227 نفر توسط شرکت آبفار خوزستان از نعمت آب شرب بهره مند می شوند.

حرباوی ادامه داد: اکثر منابع تامین آب مورد احتیاج روستاها از رودخانه ها، چاه ها، منابع آب سطحی و بعضا چشمه ها و قنات ها تامین می گردد. 60 درصد از منابع فراوری آب، آب های سطحی و 30 درصد چاه ها و 10 درصد به سایر منابع اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه کل فراوری آب استان 320 هزار متر مکعب در شبانه روز است، گفت: سرانه مصرف استاندارد کشوری برای هر روستا، 155 لیتر در روز برای هر نفر ساکن در روستا است، اما بر این اساس با توجه به فرهنگ مصرف در استان، علی رغم فراوری دو برابری آب همچنان مشکلاتی در بحث آبرسانی داریم.

حرباوی با بیان اینکه 443 منبع فراوری آب داریم، عنوان نمود: 43 درصد از تاسیسات فراوری آب دارای قدمت بسیار زیاد و همچنین فرسودگی هستند و در این زمینه احتیاجمند هستیم تا نسبت به تعمیر و بازسازی این تاسیسات آبرسانی اقدام گردد.

وی اعلام کرد: از زمان دولت تدبیر و امید تا کنون حدود یک هزار و 739 کیلومتر لوله در قالب خط انتقال و شبکه توزیع در استان اجرایی شده است. همچنین 30 هزار متر مربع مخزن ذخیره آب و 111 پروژه آبرسانی روستایی تکمیل و وارد مدار بهره برداری شده است.

مدیرعامل شرکت آبفار خوزستان گفت: با این اقدامات انجام گرفته 775 روستا در زمان دولت تدبیر و امید از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 258

به "43 درصد تاسیسات آبرسانی روستایی خوزستان فرسوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "43 درصد تاسیسات آبرسانی روستایی خوزستان فرسوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید