12 جاذبه برتر گردشگری بیلبائو

به گزارش شهر سرگرمی، بیلبائو به داشتن رستوران های پنج ستاره ای که غذاهای بسیار عالی سرو می نمایند به خود می بالد. از بین این رستوران ها، دو رستوران بیش از همه توجه بازدیدنمایندگان را به خود جلب می نماید که عبارت اند از رستوران نِروا (Nerua) در منطقه موزه گوگنهایم و رستوران اتزانوب (Etxanobe) در قصر اوسکالدونا (Euskalduna). در ادامه با جاذبه های گردشگری بیلبائو بیشتر آشنا خواهید شد.

1. موزه گوگنهایم | Guggenheim Museum

بیشتر بازدید نمایندگان به محض ورود به شهر بیلبائو به سمت موزه گوگنهایم می فرایند. این موزه توسط معمار معروف فرانک گِهری (Frank Gehry) و با استفاده از نرم افزارهای پیچیده مورد استفاده در صنایع پیشرفته هوا و فضا در سال های بین 1993 تا 1997 طراحی و ساخته شده است. ساختار صیقلی، مدور و تندیس گونه این بنا فضایی بسیار جذاب و به یاد ماندنی را به وجود آورده که 24000 متر مربع مساحت دارد. در محوطه آتریوم که مرکز داخلی سالن و قسمت مهم بنای موزه است، نقاشی های هنرمندان معاصر بر روی دیوارها و پلکان سه مرحله ای نصب شده و پنجره های عظیم، نور طبیعی خورشید را به داخل راهنمایی نموده و جلوه زیبایی به داخل ساختمان می دهند.

12 جاذبه برتر گردشگری بیلبائو

این موزه دارای بعضی محوطه های در نظر گرفته شده برای برگزاری نمایشگاه های موقتی نیز هست. بازدید نمایندگان می توانند به وسیله آثار قرار داده شده در محوطه زیرو اسپاسیو (Zero Espazioa) اطلاعات مفیدی در مورد خود موزه به دست بیاورند. همچنین، به وسیله فروشگاه تعبیه شده در موزه، به خرید هدایا و سوغاتی بپردازند. درون موزه، کافه تریا و محلی برای صرف اسنک نیز وجود دارد.

2. موزه هنرهای زیبای بیلبائو | Museo de Bellas Artes de Bilbao

موزه هنرهای زیبا، دارای دو ساختمان مجزا بوده که ساختمان قدیمی آن محلی برای استقرار آثار هنری مربوط به قرن های 14 تا 17 میلادی در نظر گرفته شده است. آثار معروف این موزه عبارت اند از نقاشی صراف ها اثر کنتین ماتسیس (Quentin Matsys) و باکره و بچه اثر درک بوتس (Dirk Bouts) و همینطور آثار آنتونی ون دایک (Anthony van Dyck) و ووس (Vos) از قرن 17 میلادی. در سایر اتاق های موزه آثار هنرمندان ایتالیایی قرن 16 و 17 میلادی و نیز هنرمندان قرن 19 میلادی از فرانسه برای بازدید علاقه مندان قرار گرفته اند. در کل طبقه همکف، 22 اثر هنری از نقاش معروف داریو دورگویس (Darió de Regoyos) واقع شده است که کامل ترین مجموعه اثر این هنرمند در کل جهان محسوب می گردد.

در ساختمان جدید نیز آثار هنرمندان معاصر اسپانیایی قرار داده شده است. در نزدیکی موزه، یکی از رستوران های چند ستاره عالی با نام زورتزیکو (Zortziko) وجود دارد که برای یک استراحت و صرف غذا بسیار جالب و ایده آل است.

3. بخش قدیمی شهر | Casco Viejo

این بخش در کناره رودخانه و بین منطقه پل سن آنتون (San Antón) و کلیسای سن نیکولاس (San Nicolás) قرار گرفته و توسط 5 پل به قسمت جدید شهر متصل شده است. مرکز قدیمی شهر بین 7 خیابان سومرا (Somera)، آرتکای (Artecalle)، تِندِریا (Tendería)، بِلوستیکای (Belosticalle)، کارنیسریا (Carnicería)، بارن کای (Barrencalle) و بارنا (Barena) احاطه شده و در قسمت شمالی آن، در نزدیکی منطقه آریاگا (Arriaga) تئاتر آریاگا واقع شده است. سالن تئاتر نئو-باروک که از ساختمان تئاتر پاله گارنیر (Palais Garnier) الهام گرفته شده و یکی دیگر از آثار جذاب بخش قدیمی شهر با نام کلیسای سن نیکولاس (San Nicolás) که نمای داخلی آن به صورت هشت ضلعی ساخته شده است، بعضی دیگر از آثار جذاب و دیدنی این قسمت هستند.

4. موزه واسکو | Museo Vasco

در موزه باسک بیلبائو که موزه واسکو نیز نامیده می گردد، بازدیدنمایندگان می توانند اطلاعات ارزشمند و مفیدی در مورد منطقه باسک کسب نمایند. این موزه کهمعماری سبک قرن هجدهمی دارد، در قلب بخش قدیمی شهر واقع شده و دارای سه قسمت مجزای باستان شناسی، قوم شناسی و تاریخ است. در قسمت باستان شناسی، آثار باستانی کشف شده از منطقه باسک نگهداری می گردد که یکی از مهم ترین آثار موجود در این بخش، مجسمه و بت مرموز میکلدی (Mikeldi) است. در قسمت قوم شناسی، اطلاعات جالبی در مورد مردم و صنعت های موجود در این منطقه در اختیار بازدیدنمایندگان قرار می گیرد. در قسمت تاریخ، فعالیت های دریانوردی قرون 16 تا 19 میلادی مربوط به این منطقه به نمایش گذاشته شده و نحوه ماهیگیری، دریانوردی و بازرگانی دریایی مورد آنالیز قرار گرفته است.

5. موزه باستان شناسی | Archaeology Museum

این موزه که در قسمت قدیمی شهر و در سال 2008 تأسیس شده، به بازدیدنمایندگان فرصت مقایسه بین شهر بیلبائو در دوران گذشته و حال را می دهد.

6. پارک دونیا کاسیلدا دِ ایتوریزار | Doña Casilda de Iturrizar

این پارک سر سبز مملو از درختان عظیم و گل های رنگارنگ بوده و محیط زیبا و سرشار از گل های عطرآگین آن به نحو بسیار رمانتیکی طراحی شده است. در این پارک محوطه ای برای پیاده روی های جذاب در نظر گرفته شده و محوطه اش با مجسمه ها و تندیس های زیبا تزیین شده است که این کار زیبایی پارک را به رخ می کشد. در نزدیکی این پارک، موزه هنرهای فاخر و رستوران تک ستاره ایزیان (Aizian) واقع شده که آماده پذیرایی از بازدید نمایندگان با غذاهای اسپانیایی و ایتالیایی می باشد.

7. قصر سلطنتی بگونیا | Basilica de Begoña

این قصر زیبای قرن شانزدهمی که در بالای یک تپه واقع شده، مکان قرارگیری یک زیارتگاه مهم و یک کلیسا گشته و در این کلیسا، تصویری از بگونیای مقدس که حامی مؤنث شهر محسوب می گردد، نقش بسته است. برای رسیدن به کلیسا، بازدید نمایندگان باید یک راستا 20 دقیقه ای را پیاده طی نمایند، اما بعد از طی کردن این راستا سخت، نمای بسیار زیبایی از کل بخش قدیمی شهر در انتظارشان ایستاده که هر بیننده ای را مسحور خود خواهد کرد.

8. موزه دریایی شهر بیلبائو | Museo Marítimo Ría de Bilbao

موزه دریایی نزدیک لنگرگاه بیلبائو و در محلی که در گذشته کارخانه کشتی سازی اوسکالدونا (Euskalduna) بوده، واقع شده و متشکل از یک موزه بی همتا و جالب است که بازدید نمایندگان را به جهانی دریانوردی برده و اطلاعاتی بسیار غنی از کشتی سازی و صنعت دریانوردی شهر بیلبائو را در اختیارشان قرار می دهد. این موزه به جز دوشنبه ها، هر روزه آماده بازدید است.

9. کلیسای جامع سانتیاگو | Catedral de Santiago

کلیسای جامع سانتیاگو مربوط به قرن 14 میلادی و در مرکز شهر قدیمی واقع شده است. زائران قرون وسطایی در دوره سلطنت جیمز اول و دوم، در هنگام عزیمت به این کلیسای جامع، در بین راه در کلیسای کوچک کامپوستلا (Compostela) توقف می کردند. کلیسای اصلی در سال 1571 به طور کامل سوخت و نابود شد و کلیسایی که در حال حاضر در معرض دید بازدیدنمایندگان واقع شده است، در قرن 19 میلادی به طور کامل بازسازی شده است.

10. سالن اوسکالدونا | Palacio Euskalduna

سالن اوسکالدونا (سالنی برای برگزاری رویدادهای موسیقایی و کنفرانس) در سال 1999 بنا شده و با ساختار مدرن خود، نمونه ای از یک معماری معاصر است. این بنا که با شکلی خاص طراحی شده، تداعی نماینده شکل آخرین کشتی که در کارخانه کشتی سازی اسکالدونا ساخته شده است، می باشد. سن تئاتر موجود در این سالن جزو عظیم ترین صحنه ها در اسپانیا و دومین سن عظیم از نوع خود در اروپا است.

11. بازار ریبرا | Mercado de la Ribera

این بازار در سال 1929 تأسیس شده و یک مکان عظیم برای تجربه زندگی روزمره در شهر بیلبائو برای گردشگران است. این بازار در مرکز شهر واقع شده و با حدود 10000 متر مربع، جزو عظیم ترین بازارهای سرپوشیده اروپا به حساب می آید. معماری این بازار به نحوی است که با استفاده از نور طبیعی، بسیار جذاب و روشن به نظر می رسد و مکان مناسبی برای خرید محصولاتی از قبیل سبزیجات، میوه و غذاهای دریایی است.

12. ترن کابلی و تپه آرتزاندا | Artxanda

این سازه کابلی که در سال 1915 ساخته شده و به نام فونی (Funi) نیز شناخته می گردد؛ منظره های بدیع و چشم نوازی از شهر را به بازدیدنمایندگان ارائه می دهد. این سفر سه دقیقه ای که از تپه منطقه آرانگوییتی (Arangoiti) آغاز و تا تپه آرتزاندا ادامه دارد، در فصول گرم سال و بخصوص در تابستان مکان بسیار سرسبز و جذابی خواهد بود و لحظات خوشی را برای ایشان فراهم می کند.

منبع: گردشبان
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1454

به "12 جاذبه برتر گردشگری بیلبائو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 جاذبه برتر گردشگری بیلبائو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید