چهار نفر از سران عرب در اجلاس تونس شرکت نمی نمایند

به گزارش شهر سرگرمی، بعضی منابع مطلع گزارش دادند که رئیس جمهور مصر و شاه مغرب در سی اُمین دور اجلاس سران عرب که قرار است فردا در تونس برگزار گردد، شرکت نمی نمایند.

چهار نفر از سران عرب در اجلاس تونس شرکت نمی نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعضی منابع مطلع گفتند که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر روز آدینه (دیروز) اعلام نموده که در اجلاس سران در تونس شرکت نمی کند و از این بابت عذرخواهی نموده است.

وبگاه العربی الجدید با اعلام این خبر اضافه کرد که دعوت الباجی قاید السبسی از همتای مصری خود برای شرکت در اجلاس تونس با مخالفت سازمان های جامعه مدنی و مخالفت بی سابقه رهبران احزاب مختلف روبرو شد چرا که آنها السیسی را مسئول کامل شکنجه و سرکوب ملت مصر می دانند.

عماد الدایمی نماینده مجلس و از رهبران حزب حراک تونس الإراده به رهبری المنصف المرزوقی رئیس جمهور سابق تونس با استقبال از عدم مشارکت السیسی در اجلاس تونس، آن را یک خبر خوش توصیف کرد و در صفحه توئیتر خود نوشت: السیسی جنایتکار و قاتل ملت خود، پا به خاک تونس نخواهد گذاشت.

ریاست جمهوری مصر دلیل عدم مشارکت السیسی در این اجلاس را علل امنیتی عنوان نموده است.

بعضی منابع نیز گزارش دادند که محمد ششم شاه مغرب نیز در این اجلاس شرکت نمی کند و علاوه بر آن سلطان قابوس و عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزائر نیز به دلیل بیماری و کسالت در این اجلاس حضور نخواهند داشت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 122

به "چهار نفر از سران عرب در اجلاس تونس شرکت نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار نفر از سران عرب در اجلاس تونس شرکت نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید