پنجمین رفراندوم و کوشش ونیزی ها برای جدایی

به گزارش شهر سرگرمی، به دنبال سال ها مناقشات جدی بر سر مسائل گردشگری و دیگر امور داخلی میان ونیز و منطقه مستره، مردم این دو منطقه امروز(یکشنبه) برای بار پنجم به پای صندوق های رای رفتند تا مساله جدایی از یکدیگر را حل و فصل نمایند.

پنجمین رفراندوم و کوشش ونیزی ها برای جدایی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه گاردین، پیشتر در سال های 1979، 1989، 1994 و 2003 نیز رفراندوم هایی برای جدایی این دو منطقه از یکدیگر برگزار شدند که همگی ناموفق بودند.

ونیز متشکل از 11 جزیره بدون سکنه تا دوران فاشیستی موسولینی در کنترل دولت خودش قرار داشت اما در 1926 با منطقه صنعتی مستره ادغام شد اوضاع تا چندین وقت به صورت مناسبی پیش می رفت تا اینکه جمعیت ونیز کاهش یافت و در مقابل پول و رشد مستره موجب شد تا این منطقه به شدت توسعه یابد و با مراکز خرید و هتل های فراوان پر گردد و بالتبع بر تعداد گردشگران آنجا افزوده گردد.

فعالان جدایی طلب معتقدند با جدایی ونیز از مستره بحران گردشگری حل خواهد شد.

این رفراندوم در حالی برگزار می گردد که لوئیجی برونارو، شهردار ونیز مخالف آن است و حتی اقدامی قانونی را برای متوقف کردن آن انجام داده است. این مخالفت در حالی صورت می گیرد که وی در رقابت 2015 برای انتخاب شهردارها وعده برگزاری چنین همه پرسی را داده بود.

وی همچنین به شهروندان ونیز تاکید نمود تا در این همه پرسی شرکت نکنند و گفت: استقلال هزینه زیادی دارد و چندین سال طول می کشد تا بروکراسی از بین برود.

همچنین به نظر می رسد که مقام های ونیز کار خود را به بهترین شکل ممکن برای تضمین کم بودن شرکت کنندگان در این همه پرسی انجام داده اند. تنها شش پوستر درباره همه پرسی در ونیز آویزان شده بود و آن هایی که بنرهایی را در حمایت از آن از سر در منازلشان آویزان نموده بودند، به دستور پلیس آن ها را برداشتند یا بابت پروپاگاندای انتخاباتی جریمه شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 464

به "پنجمین رفراندوم و کوشش ونیزی ها برای جدایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجمین رفراندوم و کوشش ونیزی ها برای جدایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید