پرواز بمب افکن های بی- 52 آمریکا نزدیک تایوان پس از رزمایش چین

به گزارش شهر سرگرمی، چند فروند هواپیمای نظامی آمریکا روز چهارشنبه در یک ماموریت گشتزنی نزدیک بخش هایی از تایوان پرواز کردند.

پرواز بمب افکن های بی- 52 آمریکا نزدیک تایوان پس از رزمایش چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سه فروند هواپیمای نظامی آمریکا از جمله دو بمب افکن بی-52 این کشور روز چهارشنبه در واکنش به تمرین های هوایی چین در روزهای گذشته نزدیک تایوان پرواز کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز این اقدام پس از رهگیری دو هواپیمای نظامی چین نزدیک تایوان در روزهای گذشته رخ داد. وزارت دفاع تایوان اعلام نمود که یک فروند هواپیمای ام سی-130 در جنوب تنگه تایوان همراه با دو بمب افکن بی -52 در شرق این کشور پرواز کردند.

ارتش آمریکا یک پایگاه هوایی مهم در جنوب ژاپن واقع در جزیره اوکیناوا نزدیک تایوان دارد. آمریکا با آن که روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد، اما بزرگترین تامین کننده تجهیزات نظامی این کشور است.

وزارت دفاع تایوان بدون ذکر جزئیات بیشتر، از رصد تحرکات نظامی اطراف خود و عدم مشاهده مورد خاصی اشاره نمود.

چند فروند هواپیمای نظامی ارتش چین یکشنبه صبح به وقت تهران با پرواز به سمت غرب اقیانوس آرام در بخش هایی در شرق تایوان پرواز کردند. وزارت دفاع ملی تایوان با اعلام این خبر اضافه نمود که جنگنده های ارتش این کشور بلافاصله به این اقدام چینی ها واکنش نشان داده و هواپیماهای مذکور را رهگیری کردند. (جزئیات بیشتر)

به نوشته رویترز، در حالی که چین پرواز جنگنده های خود را اقدامی برای محافظت از مرزهای خود برشمرده، وزارت دفاع تایوان اقدام چین را علیه روابط مسالمت آمیز دوجانبه برشمرده است.

چین تایوان را بخشی از خاک خود می داند و بارها تاکید نموده که زمانی این اراضی را به خاک اصلی چین باز خواهد گرداند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 647

به "پرواز بمب افکن های بی- 52 آمریکا نزدیک تایوان پس از رزمایش چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز بمب افکن های بی- 52 آمریکا نزدیک تایوان پس از رزمایش چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید