سرانجام ابوبکر البغدادی ، فهرست تحت تعقیب ترین جنایتکاران جهان

به گزارش شهر سرگرمی، هرگز به گوشی همراه دست نزد، خانه ثابت نداشت، زیرپوشش را یک جاسوس ربود و دانلد ترامپ راوی آخرین لحظه های عمرش بود؛ این چکیده زندگی تحت تعقیب ترین مرد دنیاست که انتها خود را منفجر کرد و به هلاکت رسید.

سرانجام ابوبکر البغدادی ، فهرست تحت تعقیب ترین جنایتکاران جهان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران به نقل از گاردین، با مرگ ابوبکر البغدادی فهرست تحت تعقیب ترین جنایتکاران جهان دست کم برای مدتی کوتاه نفر شماره یک ندارد. سرنموده گروه تروریستی داعش که جنایت ها و اعضایش در 40 کشور در گوشه و کنار جهان پراکنده بودند، حالا دیگر صدرنشین تحت تعقیب ترین ها نیست اما این فهرست نمی تواند بدون نفر یک شماره بماند و جنایتکاران بزرگ و فراری خیلی زود جای خالی را پر می نمایند.

نشریه مالی فوربس حدود یک دهه پیش در 2011 فهرست تحت تعقیب ترین جنایتکاران جهان را منتشر نموده بود که در آن خواکین گوزمان ملقب به ال چاپو در صدر قرار داشت. بزرگ ترین قاچاقچی مواد مخدر و جنایتکار سرشناس مکزیکی سه سال بعد از زندان گریخت و دوباره در 2016 دستگیر شد تا از این فهرست خارج گردد. یکی دیگر از اعضای آن فهرست جیمز وایتی بالجر بود که در 2011 با گزارش یک خانم همسایه به دام افتاد.

  • باغ وحش اختصاصی و ویلای 10 میلیون دلاری برای بزرگ ترین قاچاقچی تاریخ

دولت آمریکا دو میلیون دلار به لودهنده مخفیگاه وایتی جایزه داد و این جنایتکار هم سال گذشته در زندان کشته شد اما هشت عضو دیگر آن فهرست همچنان فراری و تحت تعقیب هستند. حالا معتبرترین فهرست 10 جنایتکار فراری و تحت تعقیب مربوط به پلیس فدرال آمریکاست که سال جاری 70 ساله شد و اف بی آی معتقد است 93 درصد آنها خاتمه دستگیر می شوند. پیرترین عضو فهرست هم یوجین پالمر 83 ساله مظنون به قتل عروس خود است.

ایمن الظواهری، سرنموده القاعده در فهرست تحت تعقیب ترین ها حضور دارد و آمریکا برایش 25 میلیون دلار جایزه معین نموده است. حمزه بن لادن فرزند اسامه بن لادن هم فرصت نیافت وارد این فهرست گردد و اواخر تابستان سال جاری در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در 30 سالگی کشته شد. فهرست جنایتکاران تحت تعقیب سایبری هم در این سال ها دستخوش دگرگونی شده و تعداد اعضای آن از پنج نام در 2010 به 70 نفر رسیده است.

آنچه پیش رو دارید، فهرست تحت تعقیب ترین جنایتکاران جهان از رده یک تا 10 در سرانجام سال 2019 بر اساس رده بندی گاردین است.

  • مرگ ابوبکر بغدادی | سرنموده تروریست های داعش کشته شد

1. ابوبکر شکائو: سال 2009 سرنموده گروه تروریستی بوکو حرام شد و فقط در یکی از جنایت هایش 276 دختر نوجوان را از مدرسه ای در شهر چیبوک نیجریه ربود.

2. ابوابراهیم الهاشمی القریشی: اندکی پس از به هلاکت رسیدن ابوبکر بغدادی، جانشین او وارد این فهرست شد و صندلی دوم را از آن خود کرد.

3. ایمن الظواهری: او که در 1950 در خانواده ای مرفه در مصر جهان آمده بود، پیش از پیوستن به جنبش اسلامی این کشور درس پزشکی می خواند. بارها دستگیر و شکنجه شد، به پاکستان گریخت و آنجا با یک مرد ثروتمند سعودی به نام اسامه بن لادن آشنا شد. آنها با هم القاعده را بنیان نهادند و پس از مرگ اسامه در 2011، الظواهری سرنموده القاعده شد.

4. ابراهیم داوود: مالک امپراتوری صدها میلیون دلاری با قاچاق مواد و شرط بندی و مغز متفکر بمبگذاری های سال 1993 در بمبئی که به کشته شدن بیش از 250 نفر انجامید. او املاک و دارایی های فراوان در بریتانیا دارد و گفته می گردد در 2016 با اسکایپ در مراسم ازدواج یکی از نزدیکانش شرکت نموده بود.

5. اُویدیو گوزمان: ملقب به چاپو کوچولو یا چاپیتو چند هفته پیش به دام نیروهای پلیس مکزیک افتاد اما خیلی زود با شورش جنایتکاران وفادار به خود و پدرش ال چاپو آزاد شد و گریخت. حالا پلیس مکزیک برای بازگرداندن اعتبار از دست رفته می خواهد او را به تیغ عدالت بسپرد.

6. تسی چی لوپ: تحت تعقیب ترین جنایتکار آسیا و مردی که سرنموده دار و دسته ای متشکل از پنج گروه جنایتکار است. این شهروند چینی-کانادایی هروئین و متامفتامین کشورهای منطقه شرق آسیا را تامین می نماید و گفته می گردد گروهی از کیک بوکسرهای تایلندی وظیفه مراقبت از او را به عهده دارند.

7. واسیلیس پالوکاستاس: سارق و آدم ربای یونانی ملقب به دست نیافتنی سال 2006 با بالگردی که برادرش ربوده بود از زندان گریخت. دو سال بعد دوباره دستگیر شد و باز هم با بالگرد از همان زندان در فوریه 2009 فرار کرد. دولت یونان یک میلیون یورو به کسی پاداش می دهد که به دستگیر شدن دست نیافتنی یاری کند.

8. متئو مسینا دنارو: آخرین بازمانده مافیای قدیم 57 سال دارد و از اعضای پرنفوذ مافیای جرایم سازمان یافته در سیسیل است. او که از 1993 پنهان شده، یک جمله تاریخی دارد: تمام قبرهای یک قبرستان را با دست های خودم پر کردم. می گویند سیاستمداران و تاجران در پولشویی به دنارو یاری فراوان می نمایند.

9. گوسیفر 2: شخصیتی که هکری نامدار در خدمت سرویس جاسوسی روسیه است و گفته می گردد اهل رومانی است. او سه سال پیش جزو گروهی از هکرها بود که به شبکه اطلاعات شخصی اعضای کمیته ملی دمکراتیک آمریکا نفوذ کردند.

10. فلیسین کابوگا: دادگاه بین المللی کیفری برای رواندا سال هاست در پی یکی از سرنموده های اصلی نسل کشی سال 1994 است. در آن کشتار وحشتناک بیش از 800 هزار زن و مرد و کودک در رواندا به خاک و خون کشیده شدند و کابوگا در 84 سالگی همچنان به نفرت پراکنی علیه توتسی ها از یک شبکه رادیویی ادامه می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 494

به "سرانجام ابوبکر البغدادی ، فهرست تحت تعقیب ترین جنایتکاران جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام ابوبکر البغدادی ، فهرست تحت تعقیب ترین جنایتکاران جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید