وزارت کشور مصر دست داشتن در قتل تبعه ایتالیا را رد کرد

به گزارش شهر سرگرمی، وزارت کشور مصر صبح امروز دوشنبه هر گونه دست داشتن در قتل جولیو ریگنی جوان 28 ساله ایتالیایی و یا بازداشت وی پیش از قتل را رد کرد.

وزارت کشور مصر دست داشتن در قتل تبعه ایتالیا را رد کرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس بیانیه وزارت کشور مصر، یک مسئول مرکز اطلاع رسانی امنیتی مصر اخبار بعضی رسانه ها و مطبوعات غرب درباره بازداشت جولیو ریگنی توسط عناصر امنیتی این کشور پیش از قتل وی را تکذیب کرد.

در بیانیه وزارت کشور مصر آمده است که بعضی روزنامه های غربی اطلاعات غلط درباره شرایط ناپدید شدن این جوان ایتالیایی پیش از قتل وی را منتشر نموده اند.

در این بیانیه اشاره شده است که تیم حقیقت یاب در حال اجرای تحقیقات برای پیدا کردن شرایط و جزئیات ناپدید شدن این جوان است و همکاری با طرف ایتالیایی در این باره ادامه دارد.

وزارت کشور مصر همچنین گفت که نتایج تحقیقات در صورت دستیابی به اطلاعات موثق در این زمینه اعلام خواهد شد.

این دومین بار است که وزارت کشور مصر هر گونه دست داشتن در قتل این تبعه ایتالیایی را در می نماید و هفته گذشته نیز مجدی عبدالغفار وزیر کشور مصر تاکید نمود که دستگاه امنیتی مصر در قتل جوان ایتالیایی که اخیرا جسد وی در غرب قاهره پیدا شده است، دست ندارد.

وی طی سخنانی در یک کنفرانس خبری که در مقر دستگاه امنیتی در شرق قاهره برگزار گردید، گفت: هر آنچه که درباره دست داشتن دستگاه های امنیتی در حادثه قتل تبعه ایتالیایی گفته شده است، رد می کنیم.

جولیو ریگنی (28 ساله) دانشجوی دوره دکترای دانشگاه کامبریج بود که از سپتامبر گذشته برای تهیه رساله دکترای خود با موضوع اقتصاد مصر وارد قاهره شده بود اما عصر روز 25 ژانویه در محله الدقی واقع در شهر الجیزه در جنوب قاهره ناپدید شد و حدود دو هفته قبل جسد وی در یکی از جاده های فرعی غرب قاهره پیدا شد.

این در حالی است که ماوریتسیو ماساری سفیر ایتالیا در قاهره در اظهاراتی گفت که ریگنی پیش از قتل در معرض شکنجه و ضرب و جرح قرار گرفته و آثار شکنجه و سوختگی در جسد وی پیداست.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 495

به "وزارت کشور مصر دست داشتن در قتل تبعه ایتالیا را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت کشور مصر دست داشتن در قتل تبعه ایتالیا را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید