ورود دوباره توده های گرد و خاک به کشور از چهارشنبه

به گزارش شهر سرگرمی، کارشناس هواشناسی گفت: روز چهارشنبه دوباره گرد و خاک از کشور های همسایه وارد کشور شده و موجب تقویت کانون های گرد و خاک محلی می گردد.

ورود دوباره توده های گرد و خاک به کشور از چهارشنبه

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آقای امیر حسین سرکرده گفت: امروز و فردا از شدت وزش باد و گرد خاکی که از کشور های همسایه وارد ایران شده، کاسته می گردد، اما هنوز در بعضی از شهر ها از جمله کرمانشاه، کردستان و نواحی غربی و مرکزی از جمله تهران و البرز ما شاهد وزش باد و گرد و خاک با شدت و ضعف کمتری هستیم.

به گفته کارشناس هواشناسی از روز چهارشنبه دوباره شاهد ورود پدیده گرد و خاک از کشور های همسایه خواهیم بود که این پدیده کانون های محلی گرد و خاک را در بعضی از شهر ها فعال خواهد نمود؛ بنابراین در خاتمه هفته در بعضی از شهر ها از جمله نواحی غربی و حاشیه جنوب البرز شاهد افزایش آلودگی هوا همراه با پدیده گردوخاک خواهیم بود، البته در بعضی از شهر ها شاهد بارش ها به صورت پراکنده خواهیم بود.

امروز شاخص آلودگی هوا در تهران به عدد 117 رسیده که در مقایسه با روز گذشته فرایند شاخص کاهش یافته است.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، امروز در بعضی منطقه ها شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک رخ می دهد و در جنوب غرب و غرب کشور آسمان غبار آلود است.

یکشنبه در دامنه های جنوبی البرز واقع در سمنان و شرق تهران بعلاوه در استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و بعضی منطقه ها خراسان رضوی ابرناکی و رگبار پراکنده باران گاهی وزش باد شدید و رعد و برق رخ می دهد. در بعضی منطقه ها شرق و جنوب شرق کشور نیز وزش باد شدید گاهی گرد و خاک رخ می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2004

به "ورود دوباره توده های گرد و خاک به کشور از چهارشنبه" امتیاز دهید

1 کاربر به "ورود دوباره توده های گرد و خاک به کشور از چهارشنبه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود دوباره توده های گرد و خاک به کشور از چهارشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید